×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ماسکی گیاهی بر ضد چین و چروک صورتتان

سلامانه : برخی از گیاهان دارویی و همچنین جوانه‌های گیاهان برای سلامت و شادابی پوست موثر هستند.


مریم کشاورزی کار‌شناس گیاهان دارویی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اکثر گیاهانی که برای سلامت پوست کاربرد دارند، حاوی آنتی اکسیدان‌ها هستند. آنتی اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که از تجمع مواد زائد در پوست جلوگیری می‌کند.  

 

وی در ادامه گفت: برای از بین بردن جوش صورت و التهاب آن، گیاهان دارویی آویشن، مورد، نعناع، پنیرک، گل ختمی و بابونه را پودر کرده و به صورت ماسک استفاده می‌کنیم.  

 

کشاورزی با اشاره به تهیه این ماسک اظهار داشت: بعد از پودر کردن و ترکیب گیاهان ذکر شده به پوست صورت توجه می‌کنیم و اگر از نوع خشک باشد، به همراه آب لیمو و اگر پوست چرب باشد، با ماست مخلوط کرده و ماسک آماده را بر روی پوست به صورت یک ربع تا ۲۰ دقیقه قرار می‌دهیم.  

 

این کار‌شناس گیاهان دارویی با بیان اینکه برای شادابی و سلامت پوست از انواع جوانه‌ها می‌توان استفاده کرد، تصریح کرد: ماسک تهیه شده از جوانه‌هایی مثل ماش، سویا، گندم، جو و عصاره شلتوک برنج برای شادابی و طراوت پوست مفید است، همچنین پوست را شفاف و روشن می‌کند و در جلوگیری از چین و چروک هم موثر است.  

 

وی در ادامه گفت ماسک تهیه شده از این جوانه‌ها به پوست صورت حالت پرشدگی می‌دهند و همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌های فراوانی هستند.  

 

کشاورزی اظهار داشت: طرز تهیه این ماسک مانند ماسک قبلی است و بعد از چندبار مصرف ماسک‌ها، پوست صورت را با کمی پنبه آغشته به گلاب تمیز می‌کنیم که در شادابی و محافظت پوست موثر است.  

 

وی به غلات سبوس دار اشاره کرد و گفت: این غلات به دلیل دارابودن سبوس، حاوی آنتی اکسیدان هستند که برای پوست بسیار مفید هستند.  

 

این کار‌شناس گیاهان دارویی تصریح کرد: جوانه‌ها به علت دارا بودن ویتامین E برای جلوگیری از پیری و افتادگی پوست هم مفید هستند.  

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.