×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دمنوش‌هایی که می‌توانند چربی‌های کبد را بسوزانند

سلامانه : بیماری کبد چرب یک بیماری خاموش است و پیشگیری از ابتلا به آن از جمله اولویت‌ها قرار می‌گیرد، در واقع با مصرف برخی دمنوش‌ها نیز می‌توان با کبد چرب خداحافظی کرد.


امید شکری متخصص گوارش و کبد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: از شایع‌ترین دلایل ابتلا به بیماری (کبد چرب) گنجاندن انواع فست فود‌ها و غذاهای آماده در برنامه غذایی افراد است از آنجا که بیماری کبد چرب از جمله بیماری‌های خاموش و بی‌نشانه است، پیشگیری از ابتلا به آن از جمله اولویت‌ها قرار می‌گیرد. 


وی افزود: معمولا از عوامل اصلی کبد چرب می‌توان به خستگی، ضعف، احساس سنگینی در ناحیه شکم اشاره کرد. در واقع با مصرف چای سبز می‌توان به تسریع روند درمانی بیماری کبد چرب نیز کمک کرد. 


وی در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان با خوراکی‌ها کبد چرب را درمان کرد، اذعان داشت: با مصرف دمنوش، زنجبیل یا ماست کم چرب و کنار گذاشتن خوراکی‌هایی از قبیل پفک، چیبس، سس، نمک زیاد، انواع شیرینی‌ها، فست فود‌ها، نوشابه‌های گازدار نیز می‌توان این بیماری را تا حدودی درمان کرد. 


لازم به ذکر است البته باید در کنار این رژیم مناسب مخصوص بیماری کبد چرب حتما از مایعات مخصوصا (آب) استفاده شود و هیچ‌گاه از مصرف این مایعات غافل نشوند. 

و هم چنین توصیه می‌شود از عرقیات شاه تره، کاسنی برای درمان کبد چرب نیز غافل نشوید به طوری که این نوشیدنی‌ها موجب کاهش میزان کلسترول خون نیز می‌گردند. 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.