×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جنجال در همایش مکملهای طبیعی/اقدام قابل تحسین دکتر جمشیدی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، مسئولان سازمان غذا و دارو در اعتراض به یک رونمایی غیرمنتظره در دومین همایش مکمل‌های غذایی، دارویی و رژیمی در هتل المپیک، این همایش را ترک کردند که براین اساس یکی از مسئولان سازمان غذا و دارو در توضیح بیشتر این رخداد عنوان کرد که امیر حسین جمشیدی مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی و مکمل سازمان غذا و دارو در حاشیه این همایش پس از مطلع شدن از رونمایی دو مکمل غذایی و دارویی که با موضوع ” نگاهی به تجویز و مصرف منطقی مکمل‌های ورزشی” صورت پذیرفت، عنوان کرد که رونمایی از این دو محصول وارداتی بدون هماهنگی و بسیار غیر منتظره بود.

جمشیدی اظهار داشت: در واردات مکمل‌های غذایی، دارویی و رژیمی هیچگونه رونمایی از سوی سازمان‌های دولتی انجام نمی‌پذیرد، زیرا معتقدیم وقتی دانش فنی تولیدات اینگونه محصولات را داریم، دلیلی برای رونمایی از اینگونه محصولات نمی‌بینیم.

وی در صحبت‌های گلایه آمیزی عنوان کرد:کارخانه‌های تولید کننده انواع مکمل‌ها در ایران با بسیاری از کشورهای خارجی رقابت می‌کنند که در بسیاری از موارد کیفیت محصولات داخلی از مکمل‌های خارجی بسیار بالاتر هستند. بسیاری از کشورهایی که مکمل‌های غذایی و دارویی به ایران صادر می‌کنند تخصص و دانشی در تولیدات این محصولات ندارند و تولید کننده اصلی محسوب نمی‌شوند، اما فقط به عنوان یک رابط در بسیاری از موارد به صورت غیرمجاز این مکمل‌ها را به کشور وارد می‌کنند.

جمشیدی افزود: سازمان غذا و دارو برای واردات هرگونه مکمل غذایی، دارویی و رژیمی سقف تعیین کرده است، زیرا با اجرای این طرح می‌تواند جلوی بسیاری از واردات غیرمجاز و بیشتر از تقاضا را بگیرد.

وی در ادامه گفت: دولت از هر فرآورده و شرکت تولیدی که مکمل غذایی، دارویی و رژیمی را تولید می‌کند، حمایت خواهد کرد اما وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هرگونه تبلیغات اینگونه محصولات مخالف است.

در ادامه مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی و مکمل سازمان غذا و دارو به نشانه اعتراض حتی حاضر به شرکت در پنل آموزشی خود نشد و به همراه مسئولان سازمان غذا و دارو از سالن خارج شد که این عمل وی با استقبال شرکت‌های تولیدی داخلی مواجه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.