×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چهار محال و بختیاری در زمینه گیاهان دارویی برندسازی می کند

ˈملک محمد قربان پورˈ درگفت وگوی اختصاصی با ایرنا باتشریح ظرفیت بالای چهارمحال وبختیاری درپرورش و فرآوری گیاهان داروئی و تولید داروهای گیاهی افزود: مذاکرات خوبی برای توسعه پرورش گیاهان داروی با یک شرکت ایرانی و استحصال دارو از این گیاهان با همکاری یک شرکت اسپانیایی انجام و توافقات اولیه در این زمینه صورت گرفته است.

وی اظهارداشت: در این راستا کارگروه راهبردی گیاهان داروئی نیز دراستان با ریاست استاندار چهارمحال وبختیاری و دبیری جهاد کشاورزی ایجاد شده است .

قربان پور برنامه ریزی برای کشت، ترویج، تحقیق و فرآوری گیاهان داروئی و برندسازی فرآورده های دارویی از این گونه های گیاهی را از اقدامات انجام شده در این زمینه اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری با توجه به شرایط اقلیمی یکی ازمناطق مهم رویش انواع گیاهان دارویی محسوب می شود که با داشتن یکهزارو ۵۰۰ گونه گیاهی نادرو حدود ۴۰۰گونه گیاه داروئی اختصاصی از ۱۴ هزار و ۶۰۰ نمونه شناسایی شده در دنیا، جزو هفت استان برتر کشور در زمینه پرورش وتولید گیاهان دارویی،صنعتی وخوراکی است .

از یک میلیون و یکصد هزارهکتار ازمراتع چهارمحال وبختیاری، حدود یک دهم آن رویشگاه طبیعی گیاهان دارویی است .

گونه های شاخصی نظیرکرفس کوهی،گزنه، کتیرا،چز،چای و تره کوهی، بنسر، اکلیل کوهی، شیرخشت، مرزنجوش، رازیانه، انواع نسترن های وحشی،گون علوفه ای،باریجه، گون مولد گزانگبین، برخی علف گندمی ها،علف هفت وند، ریواس،برخی گونه های بقولات، اسپرس های مرتعی و ماشک گل خوشه ای ازگونه های درحال رویش درعرصه های منابع طبیعی این استان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.