×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۶۵ درصد گشنیز تولیدی کشور در شهرستان نهاوند کشت می شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، احد ظفری اظهار داشت: سطح زیر کشت گشنیز در کشور بیش از سه هزار و  ۲۰۰ هکتار است ولی امسال سطح زیر کشت این محصول گیاهی، داروئی و غذایی در نهاوند بیش از دو هزار و ۵۰۰ هکتار بوده است

ظفری گفت: بر این اساس ۹۸ درصد گشنیز استان همدان و ۶۵ درصدگشنیز تولیدی کشور مربوط به شهرستان نهاوند است که به طور متوسط از هر هکتار دو تن برداشت می شود.

وی ادامه داد: محصول گشنیز به واسطه فواید خوب و مطلوبش همواره مورد توجه گیاه‌شناسان و پزشکان بوده و بعلت اینکه از محصول گشنیز در داروسازی و عطرسازی استفاده خوبی می‌شود کاشت این محصول چندسالی است که در نهاوند رونق گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند عنوان کرد: در کنار کاشت محصول گشنیز در اراضی و مراتع متعلق به منابع طبیعی این شهرستان، بیش از صدها نوع گیاه دارویی نیز رشد می‌کند.

احد ظفری یکی از مشکلات کشاورزان نهاوندی در رابطه با کاشت این محصول را نبود کارخانجات فرآوری دانست که موجب شده عمده سود حاصله نصیب واسطه‌ها شود و گفت: باید از سرمایه‌گذارانی که مایل به سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و تولیدی نهاوند هستند با تمام توان حمایت شود.

ظفری بیان داشت: گیاه دارویی گشنیز بعد از برداشت به کشورهای آلمان و پاکستان صادر می‌شود که در این میان چون امکان نگهداری و ذخیره‌سازی آن برای تولیدکنندگان این محصول در نهاوند فراهم نیست، مجبورند محصول تولیدی خود را با کمترین قیمت در بازار به واسطه‌ها بفروشند.

وی گفت: گشنیز بعلت اینکه در دو فصل پائیزه و بهار کشت می شود و کشاورز بعد از کشت گشنیز به جای آن می تواند محصول دیگری کشت کند و به علت کم آب بودن در بین کشاورزان جایگاه ویژه ای دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.