×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح توسعه تولید گیاهان دارویی در ۱۰ نقطه کشور اجرا می شود

ˈفریبرز غریبیˈبه خبرنگار ایرنا در سمنان گفت: این مناطق شامل ناحیه سیرکانی در استان گیلان، ارسباران در آذربایجان شرقی، خلیج فارس و بحر عمانی در استان هرمرگان، ناحیه زاگرسی در استانهای لرستان، کرمانشاه، ایلام و فارس و در ناحیه رویشی ایرانی تورانی در استانهای خراساتن رضوی، تهران و اصفهان اجرا می شود.

وی سمنان را از استانهای مستعد برای تولید گیاهان داروئی شامل چهار گیاه باریجه، آنغوزه، وشا و کتیرا دانست.

غریبی گفت: هم اکنون در استان سمنان از این گیاهان سالانه ۱۵ تن تولید می شود که می توان آن را با طرحهای حمایتی و توسعه ای به ۵۰ هزار تن در سال افزایش داد.

مشاور رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری طرح توسعه تولید گیاهان داروئی و صنعتی را از برنامه های این سازمان بیان کرد و گفت: این طرح با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی می شود.

وی گفت: طرح توسعه اراضی شناسایی شده زیر پوشش گیاهان داروئی و صنعتی از ۳۹ هزار هکتار ، در برنامه ششم توسعه به ۵۰۰ هزار هکتار افزایش می یابد که در سند ملی توسعه آن پیش بینی شده است.

وی میزان برداشت گیاهان داروئی و صنعتی در کشور را در حال حاضر بین هشت تا ۱۰ هزار تن بیان کرد و گفت: این گیاهان به صورت خام و فرآوری نشده صادر می شود که برای ایجاد ارزش افزوده باید طرحهای فرآوری نیز تقویت شود.

مدیر طرح ملی گیاهان دارویی و صنعتی کشور گفت: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلاتی به بخش خصوصی برای ایجاد واحدهای فرآوری اعطا می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.