×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جلوگیری از “آرتروز” با مصرف سیر

سیر

سیر

به گزارش شبکه خبری آموشی گیاهان دارویی کامکار جایمند عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: براساس تحقیقات انجام شده مصرف سیر یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های با آرتروز است و نتایج یک پژوهش انگلیسی نشان می‌دهد خانم‌هایی که سبزیجات به ویژه سیر و پیاز بیشتری مصرف می‌کنند کمتر در معرض آرتروز در مفاصل‌هایشان قرار می‌گیرند.

وی در ادامه افزود: محققان هزاران زن بین ۴۶ تا ۷۷ ساله را زیر نظر گرفتند، به ویژه که در این پژوهش، خانم‌های دوقلویی بودند که از سن ۹ سالگی تحت نظر این پژوهشگران قرار داشتند و قرار بود این خانم‌ها جزئیات عادت‌های غذایی‌شان را گزارش دهند و هرازگاهی از دست و زانوهای آنها “عکس رادیوگرافی “گرفته شود.

جایمند با اشاره به هدف این پژوهش گفت: قصد داشتند که اولین علایم آسیب‌های مفصلی و آرتروز را شناسایی کنند و نتایج این پژوهش که در مجله MBC منتشر شد، نشان می‌دهد خانم‌هایی که سبزیجات بیشتری مصرف می‌کردند کمتر درمعرض آرتروز قرار گرفتند. این سبزیجات به ویژه شامل سیر، پیاز، موسیر، پیازچه و تره فرهنگی بوده است.

این استادیار پژوهش اظهار داشت: آلیسین موجود در این سبزیجات خواص ضدالتهابی دارد و برای همین مانند یک محافظ جلوی آسیب دیدگی مفاصل را می‌گیرد.

این کارشناس تحقیقات گیاهان دارویی تصریح کرد: بررسی محققان نشان داد که “عوامل ژنتیکی” تأثیری در ابتلا به این بیماری ندارد و مراقبت و پیشگیری حرف اول را می‌زند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.