×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، حمیدرضا منصوری اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت گیاهان دارویی است.

وی با اشاره به میزان برداشت گیاهان دارویی از اراضی این استان، گفت: به طور میانگین سالانه افزون بر یک‌هزار و ۱۵۰ کیلوگرم گیاهان دارویی در هر هکتار از اراضی استان برداشت می‌شود.

منصوری ادامه داد: در حال حاضر انواع گیاهان دارویی از جمله آویشن، نعناع فلفلی، کدو، تخم کاغذی و بادرنجبویه در سطح اراضی کشاورزی این استان کشت می‎شود.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه گیاه دارویی بادرنجویه بیشترین سطح زیر کشت این محصول را در استان به خود اختصاص داده است، گفت: بادرنجبویه با چهار هکتار و آویشن با سه هکتار بیشترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی را در استان به خود اختصاص داه است.

وی اضافه کرد: همچنین کدو تخم کاغذی با یک هکتار کمترین سطح زیر کشت را در استان به خود اختصاص داده است.

منصوری با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری ظرفیت بالایی در تولید گیاهان دارویی دارد، افزود: چهارمحال و بختیاری با داشتن شرایط آب و هوایی مناسب و شرایط توپوگرافی و خاص خود، رویشگاه بسیاری از گیاهان دارویی است و این استان بیشترین غنای فلورستیک، تعداد گونه گیاه در میلیون هکتار را از لحاظ گیاهان دارویی در کشور داراست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.