×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محمد رضا شاه پسند روز یکشنبه در نشستی خبری افزود: دومین نمایشگاه و جشنواره میوه های قرآنی از ۲۰ تا ۲۹ آذر ماه جاری در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار می شود.

وی اظهار کرد: این جشنواره با هدف اشاعه فرهنگ قرآنی، دستورات آن در تغذیه، اشنایی مردم با میوه های قرانی و کاربرد درمانی و خواص آن برگزار می شود.

وی ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه کارگاه های آموزشی رایگان در طول جشنواره، ارائه مشاوره های تغذیه و سلامت رایگان به مردم و اصلاح فرهنگ تغذیه، ارائه محصولات سالم و ارگانیک به مردم با قیمت مناسب، تدوین خواص میوه های قرآنی و ارائه الگوی صحیح سبک زندگی سالم بر پا می شود.

شاه پسند تصریح کرد: در این نمایشگاه میوه های قرآنی همچون انار، انگور، انجیر، خرما، سیب، زیتون و عسل در قالب ۳۵ غرفه از جمله ۱۰ غرفه انار و فرآورده های مرتبط با آن، سه غرفه زیتون، سه غرفه عسل، یک غرفه خرما، سه غرفه انجیر و ۱۵ غرفه غذاهای سالم، گیاهان دارویی و طب اسلامی مرتبط با آن عرضه می شود.

وی گفت: توسعه فرهنگ مصرف میوه های قرآنی، خواص دارویی آنها و همچنین بحث خام فروشی در قالب کارگاه های آموزشی برگزار می شود.

مدیرکل دفتر ترویج کشاورزی و منابع طبیعی افزود: با عرضه محصولات فرآوری شده قرآنی در این نمایشگاه، به کشاورزان و بهره برداران شرکت کننده نشان خواهیم داد که می توان برای محصولات ارزش افزوده ایجاد کرد.

وی بیان کرد: با توجه به تاکید طب اسلامی و سنتی بر مصرف مواد غذایی سالم، تمامی این محصولات ارگانیک و سالم خواهد بود و ۸۸ درصد شاخص های عرضه محصولات در این نمایشگاه به کیفیت بر می گردد.

وی، میوه انار را یکی از میوه های قرآنی برشمرد و گفت: تولید بالای این محصول طی سال جاری موجب کاهش نرخ آن در بازار مصرف شده است.

شاه پسند با بیان این که، برگزاری این نمایشگاه همزمان با شب یلدا است و مردم می توانند مایحتاج این شب خود را از این نمایشگاه تامین کنند اظهار کرد: در این نمایشگاه از مساعدت های بانک کشاورزی، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و متخصصان بیماری ها و طب اسلامی استفاده می شود.

وی تصریح کرد: در حاشیه این نمایگشاه غرفه ای برای مشاوره افراد جهت کمک به نوع تغذیه و بیماری ها با استفاده از میوه های قرانی به صورت رایگان خدمات ارایه خواهد داد.

شاه پسند گفت: این نمایشگاه با حضور شرکت های دانش بنیان، باغداران برتر، کارخانه های گیاهان دارویی، فناوری های وابسته به صنایع دستی، محصولات غذایی سالم و همراه با کارگاه های تخصصی و پیشگیری از بیماری ها با رویکرد طب اسلامی از ۲۰ تا ۲۹ آذر ماه جاری به مدت ۹ روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب میزبان علاقه مندان در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در خیابان کارگر شمالی خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.