×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، سرپرست جهاددانشگاهی شعبه جهرم در این جلسه گفت: سادگی کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی و استفاده فراگیر از این گیاهان، نیاز به آب بسیار کم و سود‌آوری اقتصادی مناسب، از جمله فواید پرداختن به تولید این محصولات است.

سیدعلی محمدی با بیان اینکه جهاددانشگاهی برای برگزاری دوره‌های آموزشی آمادگی لازم را دارد، گفت: زمینه برای برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی کوتاه مدت در خصوص کاربرد درمانی گیاهان دارویی‌ فراهم است و می‌توان با همراهی و همکاری دیگر دستگاه‌ها، در مسیر پیشبرد این هدف حرکت کرد.

حجت الاسلام بهادری، سرپرست جمعیت هلال‌احمر جهرم نیز به بیان اهمیت این نوع از کشاورزی در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی، علمی و اقتصادی پرداخت و گفت: هلال‌احمر آمادگی دارد که زمین‌های متعلق به این نهاد را که اکنون در اختیار اداره تحقیقات کشاورزی بوده و مستعد برای کشت داروهایی گیاهی است، برای این منظور اختصاص دهد.

شعبانپور مسئول بسیج مهندسین جهرم نیز با اشاره به پاره‌ای مسائل در خصوص چگونگی حمایت از کشاورزی علمی تحقیقاتی بیان کرد: در زمینه تحقیقات و همکاری در زمینه کشت بسیج مهندسین آمادگی کامل دارد.

سرور‌زاده، رئیس بسیج سازندگی سپاه ناحیه جهرم نیز با اشاره به چگونگی توزیع سرمایه از تغییر ساختاری در حوزه کشاورزی در مسیر اقتصاد مقاومتی گفت: متخصصین گیاهان دارویی از طریق اعطای وام‌های تحقیقاتی علمی با همکاری شورای شهر و بسیج مهندسین به کلیه کشاورزان و دست‌اندر‌کاران واجد شرایط با شرایط خوب حمایت خواهد شد.

مردانی نایب رئیس شورای شهر جهرم از آمادگی این نهاد برای فراهم کردن شرایط لازم و برنامه ریزی کشت و تولید گیاهان دارویی خبر داد و افزود: شورا و شهرداری جهرم مناطقی از فضای درون شهری را در اختیار بسیج مهندسین قرار می‌دهد تا به صورت آزمایشی و نمونه جهت توسعه فرهنگی در سطح شهر کاشت انجام شود.

حمید زرگری معاون ایستگاه تحقیقات کشاورزی جهرم نیز ضمن پیشنهاد تشکیل شرکت تعاونی و کارگروهی در این رابطه کفت: برای کاشت گیاهان دارویی طرح توجیه اقتصادی مشخص شود تا مطالعه و بررسی علمی در این زمینه و میزان سازگاری طرح جدید با شرایط اقلیمی مشخص شود و مسئله فرآوری و صنایع بسته بندی نیز پیگیری شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.