×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

در این همایش که دیروز برگزار شد ، بیش از ۲۰۰ نفر از پژوهشگران، محققان و دانشجویان از ۸ مرکز آموزش عالی کشور حضور داشتند.

مهدویان دبیر این همایش گفت: این همایش برای شناساندن ظرفیتهای کشورمان بویژه آذربایجان غربی در تولید داروهای گیاهی برگزار شد و در آن چهار تن از پژوهشگران گیاه شناسی ازجمله دکتر صیامی  مقالاتی را بصورت سخنرانی ارائه کردند.

او افزود: اهمیت گیاهان دارویی در ایران و جهان ، بررسی راههای تجاری سازی گیاهان دارویی و بررسی نقش گیاهان دارویی در کنترل و درمان بیماریها از مهمترین محورهای سخنرانان این همایش یک روزه بود.

دکتر صیامی مجری طرح گیاه شناسی و عضو هیات موسس انجمن گیاهان دارویی ایران از میهمانان برجسته این همایش بود که در سخنانی بابرشمردن جایگاه کشورمان در گیاهان دارویی گفت: ایران در هلال سبز گیاهان دارویی در جهان قرار گرفته و از نظر ژرم پلاست یا ساختار گیاهان دارویی از جایگاه والایی برخوردار است اما این مقوله مورد توجه مسئولان و سرمایه گذاران قرار نگرفته است.

دکتر صیامی بابیان اینکه در کشورمان بیش از هشت هزار گونه گیاهان دارویی شناسایی شده است افزود: سهم ایران در تجارت گیاهان دارویی را بسیار اندک است و باید به مقوله گیاهان دارویی بصورت علمی نگریسته شود و در کشت و تولید آنها و ایجاد واحدهای فراوری دولت تدابیری ویژه ای اتخاذ کند.

این پژوهشگر عرصه گیاهان دارویی هچنین از شناسایی گیاه دارویی جدیدی برای کاهش سریع فشار خون در خوی هم خبر داد و گفت : این گیاه( فیزو کیلینا اورزی یان تالیس ) نام دارد و جزو گیاهان گمیاب در جهان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.