×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

‘بهروز غیبی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا،ارزش صادرات گیاهان زینتی و دارویی کشور در هشت‌ ماه نخست سال جاری را ۲۰ میلیون دلار اعلام کرد.
وی احداث و راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی را لازمه افزایش میزان صادرات اعلام کرد و افزود: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد از مراحل ساخت این پایانه‌ها در کشور به اتمام رسیده است.
مدیرکل دفتر امور سبزی ، گیاهان زینتی و داروئی وزارت جهاد کشاورزی یکی از مشکلات بخش گل و گیاه کشور را عدم تأمین مستمر این محصولات نام برد که با وجود واحدهای کوچک و فاقد توانایی تولید مستمر، نمی توان این مشکل را حل کرد.
غیبی تاکید کرد که وزارت جهادکشاورزی برای رفع این مشکل بدنبال ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای در کشور است.
وی درباره وضعیت واردات گل‌ و گیاه نیز گفت: نمی‌توان جلوی واردات گل و گیاه را گرفت ، اما واردات گل به کشور زیاد نیست و تنها در برخی موارد گل‌های ارکیده و لاکی بامبو وارد می‌شود.
** تولید سالانه ۶۷ هزار و ۸۷۶ تن گیاه دارویی
مدیرکل دفتر امور سبزی ، گیاهان زینتی و داروئی وزارت جهادکشاورزی درباره میزان سطح کشت گیاهان دارویی در کشور، اظهار داشت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در کشور در حال حاضر ۴۰ هزار و ۴۹ هکتار است.
وی با بیان اینکه استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی قطب تولید گیاهان دارویی هستند، از تولید سالانه ۶۵ هزار و ۸۷۶ تن گیاه دارویی در کشور خبر داد.
مدیرکل دفتر امور سبزی ، گیاهان زینتی و داروئی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به ارزش ۱۲۳ میلیارد دلاری صادرات گیاهان دارویی در دنیا، بیان داشت: سهم صادرات کشور بسیار محدود و به میزان ۱۵ هزار تن و به ارزش ۴۷ میلیون دلار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.