×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای کشت گیاهان دارویی در استان فارس

 به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، استاندار فارس گفت: این اعتبار برای افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی ، کاهش مصرف آب ، رونق صنایع تبدیلی و افزایش سطح کشت گیاهان دارویی هزینه می شود.

صادق عابدین با اشاره به اینکه این میزان اعتبار در مرحله نخست برای کشت گیاهان دارویی در دو هزار هکتار از زمینهای کشاورزی این استان هزینه خواهد شد افزود: از دو هزار هکتار زمینهای مورد نظر هم اینک ۸۰۰ هکتار آن در شهرستان کازرون برای کشت گیاهان دارویی مهیا شده و همچنین برای فرآوری گیاهان دارویی ساخت یک کارخانه تولید داروهای گیاهی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: پارسال ۸۹ هزار تن گیاهان دارویی در کشور تولید شده است که از این میزان شش درصد آن متعلق به استان فارس است که با توجه به توانمندی و قابلیت های این استان ، این رقم قابل افزایش است.

دشتها و کوههای فارس ، مستعد تولید و پرورش بیش از ۳ هزار گونه گیاهان دارویی است که هزار و ۵۰۰ گونه آن پایه تولید دارویی است.

گلهای ریز و زیبای بابونه کازرونی ، رایحه خوش آویشن شیرازی ، حنای خوش رنگ لار ، سدر خوش عطر لامرد ، زعفران استهبان ، عرقیات بی نظیر ، کتیرا ، آنغوزه و بارهنگ شیراز ، شهرت جهانی دارند.

استان فارس چهار میلیون هکتار مراتع در اقلیم های مختلف دارد که حدود دو هزار نمونه گیاه دارویی در آن شناسایی شده است.

سالانه بیش از ۴۰ هزار تن انواع گیاه دارویی به ارزش ۲۵ میلیون دلار از فارس به کشورهای آلمان ، کویت ، قطر ، بحرین و عربستان سعودی صادر می شود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.