×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
داروخانه‌های گیاهی تاسیس می‌شوند

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر جعفر میرفخرایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه مذاکراتی با دانشگاه جامع در خصوص گذراندن دوره‌های آکادمیک برای افراد علاقمند و عطاری‌ها انجام شده است گفت: جامعه گیاه درمانی با دانشگاه جامع تفاهم‌نامه‌ای را در این زمینه امضا کرده‌اند تا افراد پس از گذراندن دوره های مربوطه مجوز لازم را برای این کار دریافت کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ هزار عطاری غیر مجاز در کشور اظهار داشت: با تاسیس داروخانه‌های گیاهی افراد برای تهیه گیاهان دارویی مورد نیاز خود به این مراکز مراجعه می‌کنند و این در حالی است که صحت محصولاتی که دراین داروخانه‌ها به افراد عرضه می‌شود مورد تایید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در ۱۵ استان کشور حدود ۴۷۰۰ عطاری با مجوز مشغول به فعالیت هستند خاطر نشان ساخت: وزارت بهداشت بازرسان خود را برای نظارت به عطاری‌ها می‌فرستند تا داروهای گیاهی را که توسط آن‌ها به مردم عرضه می‌شود مورد بررسی قرار دهند.

به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی باید وضعیت عطاری‌های غیر مجاز ساماندهی شود تا در جهت ارتقاء سلامت مردم و افرادی که از گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند گام برداریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.