×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۳۰ هکتار سطح زیرکشت گیاهان دارویی در ایلام

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، عبدالرضا بازدار در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار کرد:در شهرستان های آبدانان،مهران،سیروان، چرداول و ایوان از مناطقی هستند که کشاورزان آن اقدام به کشت گیاهان دارویی کرده اند.

وی افزود:سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان ایلام تنها ۳۰ هکتار است و با اینکه اراضی ما کوچک هستند اما کشاورزان به خوبی بر سر آن اراضی کار می کنند.

وی تصریح کرد:با توجه به پتانسیل بالایی که استان ایلام در کشت گیاهان دارویی دارند و همچنین جسارت و تلاش کشاورزانش نیز قابل تقدیر است شایسته است که مرکز و کارخانه ای تحت عنوان مرکز بسته بندی و فراوری گیاهان دارویی در استان تاسیس شود.

مدیر جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: این امر به بخش خصوصی واگذار شده است که با راهاندازی این مرکز بسیاری از جوانان استان شاغل می شوند.

وی اظهار کرد:بالا رفتن سطح اراضی زیر کشت گیاهان دارویی و همچنین کمک به ترویج و آموزش کشاورزی نیز از فواید ایجاد مرکز فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی در ایلام است.

بازدار افزود:ارزش غذایی و ریالی گیاهان دارویی برای استان ایلام بسیار بالاست و مزیتی که برای کاشت گیاهان دارویی وجود دارد این است که در شرایط دیم نیز به خوبی رشد می کنند.

وی تصریح کرد:با تاسیس این مرکز سازمان جهاد کشاورزی نیز مانند همیشه، پشتیبان آن خواهد بود چرا که امیدواریم بتوانیم با توسعه کشاورزی زمینه اشتغال بیشتر جوانان جویای کار را فراهم کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.