×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ثبت جهانی طب سنتی ایران در دستور کار سازمان یونسکو

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از  باشگاه خبرنگاران خوزستان، فروغ نامجویان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: سازمان یونسکو ثبت جهانی طب سنتی ایرانی را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: در صورتی که سازمان یونسکو با ثبت جهانی طب سنتی ایرانی موافقت کند همه پزشکان و منابع طب سنتی ایرانی در کل دنیا با نام ایران شناخته و فعالیت خواهند کرد.

این مقام مسئول در ادامه از افتتاح دانشکده طب سنتی ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد و گفت: این دانشکده همزمان با شروع سال تحصیلی جدید و در اول پاییز امسال راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه بر شناخت واقعی از طب سنتی در بین همه افراد جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: دانشکده طب سنتی ایرانی با هدف آکادمیک کردن طب سنتی راه اندازی می‌شود.

به گفته رئیس دانشکده طب سنتی خوزستان، بهره گیری از این رشته در بخش‌های آموزش، پژوهش و درمان متناسب با علم امروز از دیگر اهداف راه اندازی این دانشکده در خوزستان است.

نامجویان در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران از دیدگاه‌های متفاوت درباره طب سنتی در جامعه سخن به میان آورد و بیان کرد: پزشکان ما به علت اینکه طب سنتی را تجربه نکرده‌اند در این زمینه دیدگاهی تفریطی دارند و عده‌ای آن را قبول ندارند.

وی به دیدگاه‌های افراطی در موضوع طب سنتی اشاره کرد و اظهار داشت: با این حال برخی افراد این باور را دارند که با طب سنتی می‌توان همه بیماری‌ها را درمان کرد که با این نظر سعی در جذب مشتری بیشتر برای خود دارند.

رئیس دانشکده طب سنتی خوزستان با بیان اینکه مبنای طب سنتی پیشگیری است افزود: بر طبق اصول این طب در صورت بروز بیماری برای فرد، ابتدا تدبیر با غذا، تدبیر با دارو و در صورت بهبود نیفتادن در مراحل بعدی روش‌های خاص دیگر بر اساس نیاز بیمار برای او تجویز می‌شود.

وی در ادامه از پذیرش دانشجو در دانشکده طب سنتی خبر داد و گفت: این دانشجویان از پزشکان عمومی هستند.

نامجویان در مورد شرایط پذیرش دانشجو نیز گفت: در آبان ماه سال جاری آزمون پذیرش دانشجو برگزار می‌شود و نخستین دانشجویان پس از پذیرش از بهمن ماه در دانشکده طب سنتی مشغول به تحصیل می‌شوند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.