×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت ۱۰۰ هکتار آنغوزه در کهگیلویه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محمد رضا جهان آراء در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار کرد: جنگل را به عنوان کالا نگاه نکنیم به عنوان نعمتی که در تثبیت و حفظ خاک، تنظیم آب و کنترل ریزگردها نقش دارد ببینیم در واقع تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و هنوز اهمیت واقعی منابع طبیعی جا نیفتاده است

جهان آراء در مورد کنترل آتش سوزی ها افزود: ۹ ماه از فصل های سال خشک می باشد و احتمال آتش سوزی بالاست، خرید چرخ بال از ستاد بحران و حوادث استان یا اجاره کردن از آنها ضروری است زیرا زمان انتقال، سطح خسارت و هزینه ها را پائین می آورد.

وی گفت: چند روز پیش در منطقه کوه خانی آتش سوزی رخ داد و ماموران منابع طبیعی با چهارپایان آب را برای خاموش کردن آتش بالا بردند و در این مواقع نیاز مبرم به چرخ بال احساس می شود.

مدیرکل منابع طبیعی آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از روند نزولی تخریب ها خبر داد و گفت: گیاهان دارویی یکی ار پتانسیل های اصلی در استان می باشد و ۸ هزار هکتار از مراتع زیر کشت گیاهان دارویی رفته که توسط دامداران با همکاری منابع طبیعی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در منطقه تنگ سرخ نیز برداشت ۱۰۰ هکتار از گیاه آنغوزه را داریم و پیش بینی می شود ۶ تن شیرابه آنغوزه به ارزش ۲۷۰ میلیون تومان درآمد برای دامداران داشته باشد.

جهان آراء تصریح کرد: گونه های گیاهی دیگری را در مراتع کاشته ایم که از جمله آنها بادام تلخ می باشد که استفاده صنعتی، دارویی و غذایی دارد و گیاه محله، گیاه کرفس در شهرستان بهمئی و در مناطقی از بویراحمد که شباهت آب و هوایی با بهمئی دارد که این گیاه از رشد خیلی خوبی برخوردار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.