×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اقلیم همدان مساعد کشت گیاهان دارویی است/خشکسالی را بهانه نکنیم

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی بعد از ظهر امروز در سومین گردهمایی تعاونی و تشکل‌های روستایی و کشاورزی استان همدان با بیان اینکه برای تجلیل از جهادگران برنامه فصلی برگزار شود اظهار داشت: باید قاموس و دایره‌المعارف افتخارات جهادگران نه تنها فراموش نشود بلکه این افتخارات به نسل‌های آینده نیز منتقل شود. 

وی ادامه داد: اگر تجربیات و تاریخچه جهادگران را به نسل‌های امروزی منتقل نکنید عقبه کاری را از دست می‌دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه خشکسالی را می‌توان با کار جهادی مهار کرد افزود: ملتی که نگاه جهادی به امور دارد و معتقد است که در کره زمین نباید یک وجب هم کویر باشد برای عدم انجام کارها خشکسالی و نبود آب را بهانه نکند. 

وی اضافه کرد: روزانه صدها هزار نفر در دنیا به خاطر گرسنگی به جز جنگ و بیماری از بین می‌روند و در حال حاضر زمین به جهنمی تبدیل شده و آنقدر در این جهنم زندگی کردیم که متوجه این وضعیت بد نیستیم.

محمدی با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۶۰ هزار نفر در ایران به خاطر استعمال سیگار می‌میرند تصریح کرد: در ایران روزانه ۴ میلیارد تومان برای خرید سیگار دود می‌شود و از بین می‌رود که جهادگران وظیفه دارند که این جهنم را به بهشت تبدیل کنند.

وی ابراز داشت: ملتی مانند ایران که دارای غنای فرهنگی است نباید گرسنه و فقیر باشد و جهادگران وظیفه دارند که در راستای زدودن فقر و برگرداندن اخلاق به جامعه تلاش کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به بوعلی سینا و طب سنتی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به آب و هوای مساعد همدان باید به سمت تولید گیاهان دارویی پیش رفت.

وی با طرح این سئوال که تا کی قرار است فقط گندم و جو کشت کنیم و هر موقع که خشکسالی شد بهانه بیاوریم که کشاورزی مشکل دارد؟ تأکید کرد: جهادگران برای تغییر کشت به گیاهان دارویی که به آب هم نیاز ندارند وظیفه سنگینی را بر عهده دارند که البته زمان‌بر است.

محمدی افزود: شرایط اقلیمی همدان برای کشت محصولی مانند زعفران که کیلویی ۲۰ میلیون تومان است مهیاست.

وی با بیان اینکه ما نباید دست روی دست بگذاریم که کویر به سراغ ما بیاید خاطرنشان کرد: ما مأموریت نداریم که ایران را بسازیم بلکه مأموریت داریم که زمین را از بدبختی نجات دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.