×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آشنایی با خواص درمانی گیاه دارویی ژینکو (جینکو) Gingko biloba

اسم علمی: Gingko biloba

اسم انگلیسی: Ginkgo

جینکو بیلوبا Ginkgo

جینکو بیلوبا Ginkgo

عصاره برگ ژینکو که از قدیمی ترین درخت باقیمانده در جهان به دست می آید، به طور قابل توجهی در بهبود جریان خون از طریق عروق به مغز مفید است و سیستم عصبی مرکزی را نیز از آسیبهای اکسیداتیو محافظت می کند  همچنین به منظور تقویت تمرکز و توانایی ذهنی و روانی افراد سالم نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 کاربردهای درمانی

قسمت مورد استفاده: برگ، میوه

اثرات مهم: آنتی اکسیدان، محرک گردش خون، افزایش توانایی ذهنی، محافظت کننده از بافت عصبی

از دست دادن حافظه و مشکلات یادآوری: شواهد تحقیقاتی، استفاده از ژینکو برای تقویت حافظه و ادراک مغزی را تأیید می کند. ژینکو بویژه برای درمان و کاهش سرعت زوال عملکرد مغزی که در بیماری آلزایمر رخ می دهد کاربرد دارد. ژینکو یکی از داروهای مناسب و پرکاربرد و بدون عوارض جانبی برای کلیه شرایطی شبیه آنچه که ذکر شد می باشد. ژینکو همچنین می تواند بهخوبی در کنترل و درمان علائم بیماری پارکینسون به کار آید. ژینکو به خوبی با گیاه ریشه طلایی (Rhodiola rosea) ترکیب میشود و در این صورت اثر بهتری خواهد داشت.

 سرگیجه و وزوز گوش: ژینکو با بهبود گردش خون به سیستم عصبی مرکزی می تواند برخی مشکلات مربوط به عصب مثل سرگیجه، وزوز گوش (صدای زنگ در گوش) ناشنوایی عصبی و … را درمان کند. اگرچه درمان کامل این شرایط مشکل به نظر می رسد اما ژینکو گزینه مناسبیاست کهامتحان آن در اینگونه شرایط می تواند مفید واقع شود.

 گردش خون محیطی ضعیف: ژینکو جریان خون را در سراسر بدن از سر تا دستها و پاها تحریک می کند. این گیاه می تواند به بهبود گردش خون ضعیف در بیماریهایی نظیر بیماری ارتفاع، فشار خون پایین، سندروم رینود و لنگش متناوب کمک کند.

 سایر کاربردها: با توجه به اثرات مثبت ژینکو بر روی سیستم گردش خون، اینکه استفاده دیگری برای آن مشخص نشده است می تواند تعجب آور باشد. ژینکو برای افراد بالای ۵۰ سال می تواند به صورت روزانه استفاده شود تا گردش خون مناسبی داشته باشند. این گیاه با تحریک جریان خون به بافت سیستم عصبی مرکزی، آنرا از آسیبهای ناشی از نرسیدن خون نیز حفظ می کند. در صورت دریافت مشاوره از یک متخصص طب گیاهی، می توان ژینکو را برای درمان  آسم،  افسردگی، سرمازدگی موضعی، گلوکوم و اسکلروز چندگانه نیز مورد استفاده قرار داد.

  1. whpf ;hv

    عصاره برگ ژینکو را چه طور میتوانم بخرم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.