×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
راه‌اندازی پژوهشکده فرآورده‌های زنبور عسل و گیاهان دارویی در خوانسار

رسول کافی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد راه‌اندازی پژوهشکده فرآورده‌های زنبور عسل و گیاهان دارویی اظهار کرد: این پژوهشکده در زمینی بالغ بر ۵۵ هکتار که توسط مسئولان شهرستان و استانداری اصفهان واگذار شده، راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خوانسار در ایران قطب تولید عسل و بسته‌بندی است، تصریح کرد: به همین منظور در صدد ایجاد پژوهشکده‌ای زیر نظر وزارت علوم بوده تا بتوان به صورت علمی طرح‌های پژوهشی در زمینه زنبور عسل و فرآورده‌های تولیدی آن و گیاهان دارویی را به سرانجام برسانیم.

رئیس دانشگاه پیام نور خوانسار ادامه داد: در سطح کشور و در مناطق گوناگون تولید عسل بسیاری داریم که نیاز به ساماندهی است.

وی اضافه کرد: یکی از مواردی که در مورد عسل تولیدی در کشور با وجود برخی از آزمایشگاه‌ها مغفول مانده، تعیین میزان ساکاروز موجود در عسل هست که در واقع نشان‌دهنده طبیعی و خالص بودن عسل است.

کافی موسوی که داشتن استاندارد عسل را یکی از نکات مهم در صادرات و مصرف داخل دانست و بیان کرد: زمانی که تولید کننده‌ها مجبور به دریافت استاندارد از طریق پژوهشکده باشند، به میزان صادرات این محصول کمک بزرگی می‌کند.

وی افزود: نوع گیاه مصرفی توسط زنبور عسل نیز یکی از نکاتی است که در میزان شفابخشی و درمان این ماده غذایی موثر بوده به همین منظور در کنار راه‌اندازی پژوهشکده فرآورده‌های زنبور عسل، گیاهان دارویی را نیز گنجانده تا با پژوهش و اصلاح ژنتیک گیاهان به تولید بهتر این محصول کمک کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور خوانسار تاکید کرد: کار اصلاح ژنتیک نه تنها در مورد گیاهان دارویی بلکه در مورد نژاد زنبورهای ایرانی نیز این کار انجام و میزان تولید عسل را بالا ببریم.

وی گفت: اکنون با دعوت از اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌های پیام نور کشور سعی در جذب تشکیل اعضای این پژوهشکده داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.