×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۷۰ درصد بازار تولید عصاره گیاهان دارویی در اختیار هلال‌احمر است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، ظاهر رستمی در این بازدید اظهار داشت: ۷۰ درصد بازار تولید و فروش عصاره گیاهان دارویی در اختیار شرکت صنعت و فرآوری گیاهان دارویی هلال احمر است و ۲۰ درصد بقیه بازار در اختیار رقبای داخلی و ۱۰ درصد هم مربوط به واردات است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تدارکات پزشکی ۵ شرکت تولید دارو و تجهیزات پزشکی را در زیر مجموعه خود دارد افزود: سرنگ، آنژیو کت، صافی دیالیز صد قلم دارو در بخش جامدات و مایعات و تولید صد نوع عصاره گیاهی از فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه این سازمان است.

به گفته رستمی اکنون در ایران و کشورهای دنیا میل به استفاده از عصاره گیاهان دارویی افزایش یافته و این عصاره‌ها علاوه بر تولید انواع داروها در تولید مواد آرایشی و بهداشتی نیز نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت تاکنون در راستای تولید خام مانند عصاره گیاهان دارویی فعالیت می‌کرد افزود: از دو سال اخیر تولید محصولات نهایی مانند دو نوع پماد، کامومیل و کالاندولا که برای درمان سوختگی و التهاباتی پوستی کاربرد دارد را در دستور کار قرار داد و تا پایان سال نیز چهار نوع قرص گیاهی برای درمان پروستات، درمان گر‌گرفتگی و افزایش تعریق، درمان بیماری‌های گوارشی و قرص گل‌ساعتی به عنوان آرامبخش وارد بازار خواهد شد.

وی همچنین تولید دمنوش‌های گیاهی را یکی دیگر از نکات جدید در این شرکت عنوان کرد و افزود: با توجه به خواص درمانی دارویی گیاهان و در حین حال کمبود وقت در بین کارمندان ۱۲ نوع دمنوش چای سبز، چای ترش، گل رائی، چای نعناع، دارچین، گزنه، بابونه، آویشن و … را ابتدا به طور محدود تولید و در خانواده هلال‌احمر توزیع کردیم که تا پایان سال این دمنوش‌ها وارد بازار خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت سازمان‌های صنعتی و اختصاص وام‌های کم‌بهره بتوان فعالیت‌های این گونه شرکت‌ها را گسترش داد تا علاوه بر جلوگیری از واردات بتوان این محصولات را صادر کرد.

شرکت کشت و صنعت و فرآوری گیاهان دارویی سها جیسا به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه جمعیت هلال‌احمر از ۱۰ سال اخیر با دریافت مجوز از وزارت بهداشت ساخت مواد اولیه دارویی را در منطقه تنکابن در شمال ایران آغاز کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.