×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آشنایی با کتاب «شناخت گیاهان دارویی و معطر ایران»

کتاب «شناخت گیاهان دارویی و معطر ایران» حاوی مشخصات کامل ۸۵۰ گیاه دارویی ایران به همت دکتر ولی‌الله مظفریان،استاد گیاهشناسی موسسه جنگل‌ها و مراتع کشور و با سرمایه گذاری شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی منتشر شد.

دکتر پیمان صالحی، دبیر شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی  گفت: این کتاب حاوی اطلاعات ۸۵۰ گونه گیاهان دارویی ایران با تمام مشخصات، خواص، محل رشد و عکس‌های گیاهان است. این کتاب به همت دکتر مظفریان از بزرگترین گیاه‌شناسان ایران با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون تومانی شبکه منتشر شده است.

وی تصریح کرد: امروزه با پیشرفت علوم گیـاهی بالغ بر هشت هزار گونه در ایران شناسایی شده است. در حال حاضر برآورد می‌شود که از این تعداد، دو هزار و ۳۰۰ گـونـه خاصیت دارویی دارند. علی رغم وجود این سرمایه خدادادی، به کارگیری گیاهان دارویی در صنایع مختلف ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه ناچیز است. با توجه به رویکرد جهانی استفاده از ترکیب های طبیعی با منشاء گیاهی، پیشینه تاریخی استفاده از گیاهان در طب سنتی و روند رو به افزایش تولید فراورده های گیاهان دارویی در کشور طی سالهای اخیر، شایسته است برنامه ر‌یزی منسجم و درازمدت در جهت توسعه پایدار گیاهان دارویی انجام شود.

وی افزود:دکتر مظفریان با ۳۵ سال تجربه گیاه‌شناسی، مشخصات ۸۵۰ گونه از گیاهان دارویی را در این کتاب منتشر کرده است. از جمله ویژگی‌های این کتاب این است که تمام عکس‌های گیاهان دارویی اصلی و بدست دکتر مظفریان تهیه شده است. به گفته دکتر صالحی این کتاب در ۱۳۰۰ صفحه به صورت تمام رنگی منتشر شده است.

انتشارات فرهنگ معاصر این کتاب را با قیمت ۹۰ هزار تومان و تیراژ ۳۰۰۰ جلد به بازار عرصه کرده است که با استقبال خوب پژوهشگران و متخصصین روبرو شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.