×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : یک مدرس دانشکده طب سنتی رفع تنگی کانال نخاعی، رفع هموروئید و یبوست و نفخ را از دیدگاه طب سنتی تشریح کرد.

 

به گزارش تسنیم، غلامرضا کردافشاری درباره چرایی بروز تنگی در کانال نخاعی اظهار داشت: علت ایجاد تنگی کانال نخاعی از نظر بوعلی سینا تجمع مواد زائد در آن نقطه است. اگر یک ناحیه از ستون فقرات ضعیف شود بدن فضولات و مواد زاید را به جائی که ضعیف شده است، سوق می‌دهد.



وی افزود: به گفته بوعلی سینا تجمع سودا و بلغم و مواد زائد بدن در ستون فقرات موجب تنگی ستون فقرات می‌شود و برای درمان آن باید سودا و بلغم دفع و پاک سازی صورت گیرد، البته روغن مالی در آن ناحیه می تواند مفید باشد.



این مدرس دانشکده طب سنتی درباره یبوست و نفخ نیز اضافه کرد: یبوست زمانی ایجاد می‌شود که مواد زائد در آن نقطه تجمع پیدا کند. همورویید هم اینگونه است. همورویید تجمع سودا است و می‌تواند به دلیل استرس، بدغذایی، بد کار کردن معده و کبد و … باشد.



کردافشاری ادامه داد: تنها راه درمان هموروئید عمل نیست بلکه اصلاح معده است، مطمئناً وضعیت معده به شقاق مربوط است. زمانی این مواد از بدن دفع شود این بیماری بهبود می‌یابد.



به گفته وی توصیه می‌شود غذا خوب جویده شود. در میان غذا آب خورده نشود. (آب خوردن در غذا سبب اختلال در هضم غذا می‌شود)، قبل از سیر شدن از غذا خوردن دست بکشند و تا زمانی که گرسنه نشده‌اند، غذا نخورند همچنین غذاهای موافق مزاج مصرف کنند. (غذاهایی که موجب خشکی روده می‌شود مانند غذاهای فست فودی، غذاهای کارخانه‌ای و تنقلات همچنین آب یخ، چرا که یخ طبیعتاً سرد و خشک است و خشکی را افزایش می‌دهدو باعث سردی اعضا و انقباض در بدن می‌شود موجب عود بیماری‌ می‌شود، مصرف نکنند).



این مدرس دانشکده گفت: کسانی که مبتلا به شقاق (هموروئید) هستند در غذاهایشان تره زیاد استفاده کنند. تره ضد خونریزی شقاق است. برای مثال خاگینه تره و یا سوپ تره، آش تره مصرف کنند و بهتر است که تره را پخته مصرف کنند.



کردافشاری بیان داشت: خاکشیر ضد خشکی بدن است. خاکشیر رطوبت‌های طبیعی بدن را افزایش می‌دهد. بهتر است خاکشیر با آب گرم مصرف شود. دمنوش شیرین بیان نیز مفید است. دمنوش رازیانه وانیسون ویا دمنوش زیره سبز بنوشند یا خاکشیر و بارهنگ را با آب جوش و نبات هر روز صبح مصرف کنند.



وی افزود: استفاده ماءالشعیر و ماءالجبن بسیار مفید است. این نوشیدنی‌ها باعث پاکسازی بدن می‌شود. اگر نفخ دارند حتماً نفخ را درمان کنند و استفاده زیره، نعناع و پونه در غذاها برای دفع نفخ بسیار مفید است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.