×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

سلامانه : قلب، پمپ گردش خون بدن است که وظیفه گردش خون و تأمین نیاز بافت‌ها و سلول‌های بدن به منظور انتقال مواد غذایی به آنها و حفظ یک محیط مناسب برای مایعات بدن را به عهده دارد.


دکتر غلامرضا کردافشاری، متخصص طب سنتی، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:بیماری‌های قلبی، عروقی، شایع‌ترین بیماری‌های جدی در جوامع توسعه یافته‌ هستند و شیوع آنها بسرعت رو به افزایش است، تا قبل از سال ۱۹۰۰ میلادی، مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی کمتر از ۱۰ درصد جوامع بوده، ولی امروزه در کشورهای پردرآمد، نزدیک به ۴۰ درصد و در کشورهایی با درآمد متوسط حدود ۲۸ درصد علت مرگ و میر است.


دکتر کرد‌ افشاری ادامه داد: یکی از بهترین راهها در معالجه امراض قلبی، تقویت قلب است، شادی و سرور موجب تقویت قلب و غم، ترس، خشم و … موجب تحلیل قوای قلبی و ضعف قلب می‌شود، استشمام بوهای خوش مثل بوی گل سرخ، شکوفه سنجد، شکوفه سیب، شکوفه بیدمشک و … موجب تقویت قوای قلب انسان می‌شود.


در مقابل، هیجانات زیاد، خشم، رفتارها و افکار وسواسی، بیداری طولانی مدت و انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین، موجب ضعف قلب می‌شود.


این متخصص طب سنتی در ادامه بیان کرد: گوشت بره و پرندگان و همچنین در بین میوه‌ها: سیب، گلابی رسیده و شیرین، به، انار، لیمو، آناناس و تمرهندی، تقویت کننده قلب بوده و از تجمع مواد زائد در قلب و عروق جلوگیری می‌کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.