×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : متخصص طب سنتی راه‌های تقویت توده استخوانی را اعلام کرد و گفت: بهتر است برای تقویت استخوان‌ها به رژیم غذایی، سبزی اضافه شود و در این میان سبزی‌های برگ‌دار به دلیل داشتن ویتامین K توصیه می‌شود.


 علی حسینی در گفت‌وگو با فارس، گفت: برای تقویت بافت استخوانها بهتر است ویتامین ‌C بیشتر مصرف شود.همچنین کلسیم و ویتامین D نیز برای سلامت استخوانها لازم است به همین دلیل برای جذب کلسیم باید ویتامین C به میزان کافی مصرف کرد.


وی ادامه داد: در میان خوراکی‌های موجود،مصرف شیر و آب پرتقال بسیار توصیه می‌شود چرا که شیر تقویت کننده توده استخوانی و آب پرتقال هم جذب کلسیم را افزایش می دهد.


این متخصص طب سنتی با تأکید بر مصرف ماست و پنیر برای تقویت استخوانها گفت: مصرف شیر به دلیل قند موجود در آن و ایجاد سنگینی در بدن برای افرادی که معده درد دارند ناراحتی ایجاد می‌کند به همین دلیل به این بیماران توصیه می‌شود کلسیم را از ماست و پنیر آن هم به میزان کم دریافت کنند.


حسینی افزود: بهتر است برای تقویت استخوانها به رژیم غذایی، سبزی اضافه شود و در این میان سبزی های برگ دار به دلیل داشتن ویتامین K ، حبوبات و دانه های خوراکی توصیه می شود.


وی مصرف مکمل های کلسیم را با تجویز پزشک مناسب دانست و گفت: در مقابل باید مصرف برخی نوشیدنی ها مانند نوشابه های گازدار را کاهش داد چرا که اسید فسفریک موجود در آن، کلسیم استخوان ها را کم می کند.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.