×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد مراکز توزیع بذر گیاهان دارویی در ۱۰ استان کشور

فریبرز غیبی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: امسال ۱۰ استان کشور به عنوان مراکز تولید بذر، نشاء و قلمه گیاهان دارویی تعیین و اعتباری برای این بخش لحاظ شده است.

وی هدف از ایجاد این مراکز را ارایه خدمات رسانی مناسب به متقاضیان کشت گیاهان دارویی عنوان کرد و اظهار داشت: وجود چنین مراکزی می تواند نقش بسزایی در توسعه کشت گیاهان دارویی کشور داشته باشد.

غیبی تصریح کرد: این مراکز در استان های تهران، گیلان، ایلام، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، هرمزگان و البرز ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: ایستگاه های توزیع بذور گیاهان دارویی در تمام نواحی رویشی ایران از جمله نواحی خزری، ارسبارانی، ایرانی تورانی، زاگرسی، خلیج فارس و عمانی در نهالستان های دولتی ایجاد می شود تا خدمات مناسبی را به متقاضیان کشت گیاهان دارویی ارایه دهد.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی سازمان جنگل ها، گفت: در حال حاضر طرح توسعه کشت باریجه (گیاه دارویی صنعتی)در خراسان رضوی، آنقوزه در استان های کرمان و یزد، کشت سماق و ذغال اخته در آذربایجان شرقی و گونه های مورد، بنه، آویشن، موسیر و کرفس کوهی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی درباره تعداد ارقام گیاهان دارویی کشور نیز گفت: هم اکنون ۸ هزار و ۴۲۵ گونه گیاهی در کشور موجود است که برخی کارشناسان معتقدند گیاهان دارویی در کشور به دلیل مصارف در برخی کشورها و مصارف سنتی در ایران نیز به حدود ۷ هزار مورد می رسد. برخی گیاه شناسان معتقدند تنها حدود ۸۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور موجود است.

وی افزود: این در حالیست که طبق آخرین آمار ستاد گیاهان دارویی کشور، حدود ۲ هزار و ۴۰۰ گونه گیاهان دارویی در کشور شناسایی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.