×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، مراد شیخ ویسی، با اشاره به تنوع اقلیمی، تنوع گونه‌ها و ذخایر ژنتیکی به عنوان ویژگی‌های بارز کشور، اظهار کرد: برخورداری از این پتانسیل‌ها باعث توجه بیش از پیش مسوولین کشور به موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان یک ضرورت ملی و منبع درآمد شده است.

به گفته شیخ ویسی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در شهرستان صحنه و در حوضه آبخیز کنگرشاه، در مساحت ۷۰۰۰ هکتار و با حضور سه شرکت تعاونی مرتع‌داری و به منظور ارتقاء سطح معیشت بهره‌برداران و احیاء مراتع اقدام به کاشت بادام در سطح ۲۰۰ هکتار و گیاهان دارویی نظیر موسیر، زرشک، آویشن و سماق در سطح ۴۰ هکتار کرده است.

شیخ ویس افزود: در همین راستا عملیات اجرایی بیولوژیکی مکانیکی شامل پروژه‌های کپه کاری در سطح ۳۰۰ هکتار، قرق در سطح هزار هکتار، کودپاشی ۲۸۰ هکتار، بذرپاشی ۷۸۰ هکتار، احداث بانکت در سطح ۲۰۰ هکتار، احداث جاده دسترسی ۲۰ کیلومتر، و مرمت و بازسازی چشمه سارهای موجود جهت تأمین آب شرب دامداران از جمله کارهای انجام شده درحوضه آبخیز کنگرشاه است.

وی گفت: پروژه‌های اجرا شده در منطقه با هدف جلوگیری از تخریب اراضی و احیاء زمین‌های کم بازده و رها شده و با هدف تأمین قسمتی از معیشت مردم جهت ساکنین خود حوضه صورت گرفته است.

او اظهار کرد: با توجه به مناطق مستعد کشت گیاهان دارویی در سطح استان کرمانشاه و استقبال خوب بهره‌برداران عرفی در قالب تعاونی و انفرادی، پیش‌بینی می‌شود کشت گیاهان دارویی در سطح استان افزایش و به بیش از ۱۰۰۰ هکتار برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.