×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این استان با ۶ هزار و ۱۷۰ هکتار سطح کشت گل محمدی ، رتبه اول کشور را در کاشت و برداشت گل محمدی داراست که از این میزان ۵ هزار هکتار به صورت دیم و بقیه به صورت آبی کشت می شود .

صادقی افزود : از این مقدار گل حدود ۶ میلیون و ۱۰۷ هزار لیتر گلاب تولید می شود.

وی گفت : سالانه ۵۰ درصد گل محمدی کشور در فارس تولید می شود.

صادقی با بیان اینکه میمند با ۵۰ هکتار کشت گل و داراب با داشتن بزرگترین دشت دیم گل محمدی کشور ۹۵ درصد گل محمدی استان را تولید می کند ، افزود: وجود ۱۰۵ کارگاه سنتی و صنعتی گلاب وعرقیات در استان فارس و بویژه در کنار مزارع گل در میمند و داراب نه تنها گردشگری را در این منطقه رونق داده بلکه سهم عمده ای از آن به استانهای دیگر و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

وی گفت: امسال تولید عرقیات استان ۲۵ در صد افزایش خواهد داشت.

رییس اتحادیه گلابگیران میمند نیز گفت : حدود ۴۰ نوع عرقیات گیاهی در این شهر به صورت انبوه برای عرضه به بازار تهیه می شود و ۲۰ نوع عرقیات دیگر هم با توجه به سفارش مشتریان تولید می شود.

رییسی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد تولیدات عرقیات میمند صادر می شود، افزود: بخشی از عرقیات گیاهی و دارویی میمند به کشور فرانسه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود و علاوه بر این، اسانس برخی از گیاهان مانند ریحان، نعنا و ترخون هم در کارگاه های این شهر تولید می شود که کشور فرانسه، مشتری اصلی خرید آنهاست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.