×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید ۱۷۰ نوع داروی گیاهی در ایران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر محمدباقر رضایی صبح امروز در سمینار یک روزه با عنوان «مرکز رشد، فرصت‌ها و چالش‌ها » با اشاره به اینکه هم‌اکنون یک‌هزار و ۶۰۰ تن انواع گیاهان دارویی در اراضی مستعد مازندران برداشت می‌شود، اظهار داشت: این مقدار دارو از سطح ۸۴۰ هکتار اراضی واقع در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و میان بند استان برداشت می‌شود.

رضایی با اعلام گونه‌های گیاهان داوریی مهم مانند گل محمدی، بیدمشک، باریجه، آویشن، پونه، همیشه بهار، مریم گلی، گل گاو زبان، بابونه، رزماری، گزنه و چند گونه دیگر تاکید کرد: فرآوری گیاهان دارویی در استان مازندران به روش سنتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸ هزار گونه گیاهی شناسایی شده در ایران داریم، بیان داشت: ۲ هزار گونه در منطقه مازندران وجود دارد که سالانه یک‌هزار و ۶۰۰ تن گیاهان دارویی از آن تولید می‌شود.

رضایی با اعلام اینکه در ایران ۱۷۰ نوع داروی گیاهی تولید می‌شود، اذعان داشت: با افزایش تعداد داروهای گیاهی تولید داخل از کمتر از چهار درصد به ۲۰ درصد، تعداد داروهای موجود در دوره پنج ساله افزایش یافته است.

وی خواستار حمایت بیشتر دولت از اجرای تحقیقات کاربردی شد و تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که استانداردسازی فرآورده‌های غذایی از لحاظ باقیمانده‌های دارویی مطابق با معیارهای جهانی باشد تا در ارزیابی جهانی دچار مشکل نشویم.

این مسئول ادامه داد: همین‌طور اهلی کردن گیاهان دارویی به ویژه کشت دیم به علاقه‌مندان تولید گیاهان دارویی توصیه شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.