×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: سال ۸۶ سطح زیر کشت گیاهان دارویی ۳۷۶٫۵ هکتار بود که از این میزان کشت، ۲۷۸ تن محصول تولید و عرضه شد، اما در سال ۹۱ کشت این محصول به ۶۷۸ هکتار افزایش یافت که از این میزان سطح زیر کشت ۶۰۰ تن انواع گیاهان دارویی در استان تولید شد.

ایوب ایرانیفام افزود: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود این سطح زیر کشت به ۷۷۷ هکتار افزایش یابد که از این میزان حدود ۷۳۰ تن محصولات گیاهان دارویی برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال کشاورزان و باصرفه بودن تولید گیاهان دارویی برنامه‌ریزی شده است که در سال زراعی آینده بیش از ۹۰۰ هکتار کشت شود.

ایرانیفام ادامه داد: عمدتاً بیشتر تولیدات گیاهان دارویی در راستای صنایع تبدیلی استفاده می‌شود که صنایع نیز آن را فرآوری و به بازارهای مختلف عرضه می‌کنند.

وی تصریح کرد: تا سال ۸۹، استقبال چندانی از کشت گیاهان دارویی در استان نمی‌شد، اما با توجه به فرهنگ‌سازی و اهمیت طب سنتی و اجتناب از مصرف داروهای شیمیایی و جنبه صادراتی، هم‌اکنون استقبال از این محصولات به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: با فرآوری گیاهان دارویی، ارزش افزوده آنها باعث شده کشت و تولید این محصولات صرفه اقتصادی بالایی داشته باشد.

ایرانیفام تأکید کرد: کشت گیاهان دارویی از بسیاری محصولات دیگر درآمدزایی بیشتری برای کشاورزان دارد و شنبلیله، یونجه، گزنه، ریحان، شوید، بابونه و انواع دیگر گیاهان دارویی ازجمله این محصولات هستند که در استان کشت می‌شوند.

وی در پایان اظهار داشت: با رونق گیاهان دارویی کشت این محصولات به‌طور تدریجی از سنتی فاصله و به‌صورت مکانیزه تولید می‌شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.