×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
صنایع تبدیلی گیاهان دارویی نیاز ضروری همدان است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، کیوان رزاقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه  تولید داروهای گیاهی به اشتغالزایی کمک می کند، گفت: افرادی که مشغول به فرآوری و عرق گیری از این گیاهان می شوند اشتغال و درآمدی را نصیب خود می کنند.

رزاقی با بیان اینکه جمع آوری این گیاهان از عرصه منابع طبیعی نیز اشتغال ایجاد می کند، ادامه داد: مسئله کاشت، داشت و برداشت و بسته بندی، فرآوری و عرق گیری و قطره سازی از گیاهان دارویی نیز باعث ایجاد اشتغال می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در استان همدان تولید کنندگان گیاهان دارویی به دلیل حمایت نشدن نمی توانند به صورت جدی به کار خود ادامه دهند، اظهار داشت: در استان همدان جای  کارخانه عرق گیری گیاهان دارویی خالی است.

زراقی با بیان اینکه گیاهان دارویی می توانند درآمدی بیشتر از نفت داشته باشند، عنوان کرد: گیاه گل گاو زبان در بازار کیلویی ۱۷۰ هزار تومان به فروش می رسد که این گیاه می تواند ارز آوری بالای داشته باشد.

کارشناس گیاهان دارویی مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان افزود: ادارات مربوطه باید از افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند حمایت کنند و دوره هایی را برای آشنایی بیشتر آنها با نحوه کسب و کار برگزار کنند.

کیوان رزاقی با بیان اینکه تولید کنندگان گیاهان دارویی نیاز به حمایت دارند، افزود: وام هایی که به متقاضیان پرداخت می شود بازپرداختی ۵ ساله دارد اما بازدهی این محصول ها طولانی است و باید این وام ها طولانی مدت و ۱۵ یا ۲۰ ساله و با بهره کم باشد.

کارشناس گیاهان دارویی مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تمام دنیا به محصولات ارگانیک نیاز دارند، گفت: در صورت حمایت از تولیدکنندگان داروهای گیاهی صادرات به خارج از کشور افزایش می یابد و ارز بیشتری صورت می گیرد.

رزاقی با بیان اینکه عطاری ها نقش ویژه ای در حفظ گیاهان دارویی دارند، افزود: گیاهان دارویی در ۵۰ سال اخیر در حال فراموشی بود و اگر عطاری ها در این زمینه فعالیت نمی کردند این گیاهان فراموش شده بودند.

وی با بیان اینکه شکایات از داروهای شیمیایی بیشتر از عطاری ها است، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت باید برای عطاری ها برنامه ریزی و آنها را رهبری کنند نه اینکه آنها را به تعطیلی بکشانند.

رزاقی با بیان اینکه برخورد با عطاری ها اشتباه است، گفت: برخوردها نباید به نحوی باشد که باعث دلسردی فرد از شغلش شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.