×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، عبدالرسول گندمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون اظهار داشت: اجرای طرح کاشت گیاه آلوئه‌ورا در منطقه خشت با پی‌گیری‌های نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی به منظور ایجاد اشتغال و ارزش افزوده باغات نخیلات صورت می‌گیرد.

وی افزود: این طرح پس از آماده‌سازی زمین و آموزش باغداران توسط مدیریت جهاد کشاورزی در میان نخیلات منطقه خشت قابل اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: در راستای اجرای طرح کاشت این گیاه دارویی جلسه‌ای توسط این مدیریت با باغداران منطقه در زمینه اهمیت کاشت گیاه آلوئه‌ورا و چگونگی ارائه تسهیلات بانکی و سایر خدمات مشاوره‌ای تشکیل شد.

گندمی اظهار امیدواری کرد که با توسعه کشت این گیاه در منطقه بتوان فرصت‌های شغلی گسترده‌ای را در بخش‌های تولید، فرآوری و بازاریابی ایجاد کرد.

وی در بخش دیگر سخنانش از آغاز برداشت محصول سیب زمینی بهاره در مزارع زیر کشت منطقه دادین بخش بالاده شهرستان کازرون خبر داد و بیان داشت: سطح زیر کشت این محصول در کل این شهرستان حدود ۵۰۰ هکتار بوده که برآورد می‌شود در هر هکتار ۲۰ تا ۲۲ تن محصول برداشت شود.

این مسئول ارقام کشت سیب زمینی منطقه دادین را از توصیه‌های ترویجی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان به‌نام‌های ارقام «آریندا و سانتامی» عنوان کرد و افزود: میزان تولید این محصول نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش نشان را می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون ابراز داشت: سیب زمینی بهاره کازرون به سبب ظاهری خوب و مرغوب و کیفیت بالا از بازارپسندی خوبی برخوردار بوده که علاوه بر تأمین نیاز داخلی این شهرستان به استان‌های هم‌جوار نیز ارسال می‌شود.

گندمی در پایان امر واسطه‌گری و دلالی را مشکل پیش روی کشاورزان منطقه و موجب نارضایتی تولیدکننده و مصرف‌کننده محصولات کشاورزی عنوان کرد.

به گزارش فارس، زمان برداشت محصول سیب زمینی بهاره در شهرستان کازرون از اوایل اردیبهشت ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.