×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایلنا، مدیرعامل شرکت دارویی باریج اسانس کاشان از تولید ۸ نوع داروی جدید مسهل دامی در این شرکت خبرداد.

 لاله حجازی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این خبر با اشاره به اینکه شرکت دارویی باریج اسانس کاشان ۵۰ درصد داروهای گیاهی انسانی و دامی کشور را تولید می‌کند. گفت: این شرکت درحال حاضر ۸۰ نوع محصول داروی گیاهی انسانی و دامی را در چرخه تولید خود دارد.

وی همچنین از تولید ۶ نوع داروی جدید گیاهی انسانی در سال جاری خبر داد و گفت:این شرکت همه ساله ۸ الی ۱۰ نوع داروی جدید گیاهی انسانی را به جمع داروهای تولیدی خود اضافه می‌کند به طوری که سال جاری نیز ۸ نوع داروی جدید مهسل دامی را در چرخه تولید خود قرار داده است.

خانم حجازی تولید مواد اولیه داروهای گیاهی انسانی دراین شرکت را موجب ارز آوری بسیار بالایی برای کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه باریج اسانس در ردیف ۸ شرکت اقماری این مجموعه که بالغ بر یک هزار نفر اشتغال را فراهم کرده است، بخش دارویی باریج اسانس به تنهایی ۴۷۰ نفر نیرو را درخود جای داده است.

مدیرعامل شرکت دارویی باریج اسانس کاشان با بیان اینکه این شرکت بالغ بر ۱۰۰ نوع گیاه دارویی را تولید و مصرف می‌کند.گفت: اگر کشاورزان قبل از تولید گیاهان دارویی با این شرکت مشورت کنند، مطمئنا هیچ گونه نگرانی بابت فروش محصول تولیدی گیاهان دارویی خود نخواهند داشت.

وی از کمبود گل سرخ محمدی برای تامین اسانس این گل و نبود رشته‌های آموزشی اسانس‌گیری گل محمدی درشهرستان کاشان خبرداد و گفت: این شرکت آمادگی کامل دارد تا تجربیات خود را برای رشته‌های آموزشی اسانس‌گیری دراختیار متقاضیان و برگزار کنندگان این دوره آموزشی قراردهد.

وی تاکید کرد: مسئولان باید زمینه ترغیب کشاورزان، برای کشت مفید مواد اولیه شرکت‌های دارو سازی گیاهی کشور را بهتراز این فراهم کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.