×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رحیمی: نباید از رویکرد به داروی گیاهی و طب سنتی ابا کنیم

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در آئین  بهره‌برداری از بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی «نورافشار» گفت: غربی‌ها امروز با استفاده از طب گیاهی به درمان روی آوردند و در مقابل داروهای شیمیایی را با قیمت بالا به دیگران می‌فروشند و حتی برخی کشورها را محل آزمایش داروهای خود قرار می‌دهند.

« در کتابی ۱۰۰۰ صفحه‌ای که خاطرات یک انگلیسی آرزومند دیدار ابوعلی سینا بود خواندند که همین انگلیسی‌ها که امروز فتنه می‌کنند آنقدر عقب‌افتاده و گرفتار بودند که کلیسا منع کرده بود از دانشمندان مسلمان علم بیاموزد اما یک نفر با تغییر مذهب از مسیحی به یهودیت به ایران آمد و ۴ سال نزد ابوعلی‌سینا طب آموخت.»

محمد‌رضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اینکه تمام برجستگان رشته پزشکی را مسلمانان تشکیل می‌دهند نشانگر ظرفیت‌های فراوان طب اسلامی است و طب سنتی برای درمان است.

رحیمی افزود: امروز ۷۵ درصد داروهای کشورهای پیشرفته اروپایی گیاهی است و ما نباید از رویکرد به داروی گیاهی و طب سنتی ابا کنیم.

وی بر همین اساس با اشاره به صدور مجوز برای ۷۰۰ قلم داروی گیاهی از سوی وزارت بهداشت که امداد‌گران باید در راستای فرآوری گیاهان دارویی بسیج شوند.

وی تصریح کرد: اگر پزشکی سنتی به عنوان یک میراث تاریخی با پزشکی مدرن هم‌افزایی کنند این پیوند مبارک نتایج درخشانی خواهد داشت و دولت نیز قطعا در این زمینه حمایت خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.