×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تدوین یکصد عنوان شغل برای داروهای گیاهی کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از قانون آنلاین، پوران دخت نیرومند بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه باریج اسانس کاشان،همچنین از اموزش ۲۰ هزار نفر در حوزه گیاهان دارویی در سراسر کشور خبر داد و افزود: رویکرد سازمان این است که اجراء در بخش خصوصی و در کنار صنعت باشد.

به گزارش مهر، وی گفت: مهارت‌آموزی و پرداختن به آموزش‌های مهارتی از تاکیدات برنامه‌های پنجم توسعه و سند چشم‌انداز نظام محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه نظام ملی مهارت و سازمان ملی مهارت گام‌های مطلوبی برای توسعه آموزش‌های مهارتی در جامعه برداشته است، افزود: برگزاری آزمون‌های مختلف از برنامه‌های این نظام است.

نیرومند با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با انتشار سند راهبردی مهارت کشور از سال گذشته اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام داده، افزود: سیاست‌ها و برنامه‌های مختلفی در این زمینه در کشور اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه همگامی با فناوری‌های روز دنیا از برنامه‌های سازمان است، خاطرنشان کرد: توجه به مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و ایجاد زمینه اشتغال از طریق حرفه‌آموزی از برنامه‌های سازمان محسوب می‌شود.

مدیر کل مهارت های پیشرفت سازمان فنی ای و حرفه ای کشور با بیان اینکه رشته‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز جامعه تدوین می‌شود، افزود: آموزش‌ سه میلیون نفر در سراسر کشور از طریق ۱۴ هزار مرکز آموزش بخش خصوصی  و ۷۰۰ مرکز دولتی به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

وی گفت: امسال نیز ۶۰۰ هزار نفر در ۷۰۰مرکز دولتی این سازمان در سراسر کشور آموزش می‌بینند

پوران دخت  نیرومند با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود سه میلیون نفر نیز در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور آموزش ببینند افزود: پارسال هم دو میلیون نفر در این آموزشگاه ها آموزش دیدند.                   

مدیر کل مهارت های پیشرفت سازمان فنی ای و حرفه ای کشور ارتقای بهره‌وری و بکارگیری ظرفیت‌های بالقوه آموزشی را مبنای تحقق این برنامه‌ها عنوان کرد.

نیرومند افزود: علاوه بر توسعه کمی آموزش، توسعه کیفی و تبیین استراتژی آموزش در دستور کار این سازمان قرار گرفته است                        

وی پاسخگویی به نیاز بازار کار، توسعه فناوری اطلاعات و افزایش مشارکت بخش خصوصی را از رئوس توسعه کیفی آموزش فنی وحرفه‌ای برشمرد.

مدیر کل مهارت های پیشرفت سازمان فنی ای و حرفه ای کشور افزود: در سازمان به دنبال خروجی مراکز هستیم تا از یک سو آموزش‌ها مبتنی بر نیاز بازار کار باشد و از سوی دیگر زمینه اشتغال کارآموزان را فراهم کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.