×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سطح کشت گیاهان دارویی در استان گلستان به ۱۴۰ هکتار رسید

سید نصیر سیدمحمدی ظهر امروز در حاشیه نخستین همایش منطقه‎ای گیاهان دارویی شمال کشور در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: مناطق شمال کشور توانمندی مناسبی برای توسعه گیاهان دارویی دارند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود. وی فقدان صنایع تبدیلی گیاهان دارویی را از مشکلات مهم در این بخش عنوان کرد و افزود: تجارت گیاهان دارویی با وجود فراوانی آن در منطقه با مشکلات زیادی توأم است که ساماندهی بازار به توسعه و کشت این گیاهان رونق خواهد بخشید.

۴۵۰ هزار هکتار از مزارع جنوبی گلستان مرتعی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه منطقه شمالی استان دارای بیش از نیم میلیون هکتار اراضی مرتعی است، خاطرنشان کرد: این اراضی سرشار از گونه‎های طبیعی است و ۴۶ گونه گیاهان دارویی نیز در حاشیه مزارع وجود دارد.

سیدمحمدی با بیان اینکه ۴۵۰ هزار هکتار از مزارع جنوبی گلستان مرتعی است، یادآور شد: در مناطق شمالی گیلان، گلستان و مازندران گونه‎های بسیار خوبی از گیاهان دارویی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه زعفران یک گیاه دارویی است که از حالت وحشی به شرایط کشت درآمده است، عنوان کرد: ۷۰ هکتار از اراضی روستای «وامنان» شهرستان آزادشهر به کشت زعفران درآمده است که یک برنامه توسعه‎ای پنج‎ساله برای آن دیده شده است.

گیاهان دارویی یکی از محورهای مهم توسعه اقتصادی است

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه اراضی شیبدار ظرفیت خوبی برای کشت زعفران استان است، خاطرنشان کرد: در مناطق جنگلی نیز استعدادهای فراوانی برای توسعه گیاهان دارویی وجود دارد.

سیدمحمدی برگزاری این همایش را در بهره‎گیری از ظرفیت گیاهان دارویی به عنوان سرمایه‎ای که مورد غفلت واقع شده تأثیرگذار خواند و ادامه داد: گیاهان دارویی یکی از محورهای مهم در توسعه اقتصادی محسوب می‎شوند که کشت آن‌ها مغفول مانده است.

وی از علاقه‌مندان و سرمایه‎گذاران خواست تا توسعه و کشت گیاهان دارویی در استان را اولویت قرار دهند و اظهار داشت: دبیرخانه کمیته راهبردی گیاهان دارویی گلستان آمادگی هرگونه راهنمایی در این زمینه را دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.