×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مجوز فروش ۴۰۰ قلم داروی گیاهی در داروخانه های کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:سند راهبردی طب سنتی و گیاهان دارویی توسط ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تصویب شد و قرار است پس از تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ رئیس جمهور اجرایی شود.

دکتر “محمد حسین طریقت منفرد”، در حاشیه سی و دومین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  وی گفت:هر دارو برای تولید باید مراحل علمی خود را طی کند و هر فردی برای طبابت و فعالیت در حوزه طب سنتی باید از کانال های علمی عبور کند.

وی افزود: هر فعالیتی در داخل کشورها نیازمند مجوز است و طب سنتی تا کنون دارای مجوز نبوده از این رو وضعیت نابسامانی را داشته است، این نوع طب متولی یافته وساماندهی خواهد شد.

طریقت منفرد افزود: استفاده از ظرفیت طب سنتی در دولت های قبل در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار نداشت و از این پس طب سنتی مانند طب جدید با سلامت مردم سرو کار دارد و متولی آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی اصلی سلامت مردم است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین خاطرنشان کرد: در دولت دهم با توجه به اقبال مردم برای استفاده از طب سنتی و مکمل ، معاونت مستقل برای طب سنتی و گیاهان دارویی ذیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده است.

وی گفت: از تمامی ظرفیت های کشوربه صورت نظام مند و قانونمند استفاده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین سند راهبردی طب سنتی و گیاهان دارویی تاکید کرد : بعد از جلسات طولانی سند راهبردی طب سنتی و گیاهان دارویی توسط ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تصویب شد و بناست بعد از تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ رئیس جمهور اجرایی شود.

وی افزود: در این سند سرنوشت گیاهان دارویی و طب سنتی در کشور مشخص شد و این طب جایگاه خود را در سلامت کشور خواهد یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.