×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، کتاب گیاهان دارویی و طب سنتی آذربایجان به تالیف اسلام مصطفوی دانشجوی واحد علوم و تحقیقات به پژوهش در باب دانش پزشکی مردمی آذربایجان موسوم به “ترکه داوا” پرداخته است.

لازم به ذکر است، در این کتاب بیش از ۱۰۰ گیاه دارویی عمومی همراه با اسامی فارسی، اسامی علمی و اسامی ترکی آذربایجانی را با توجه به خواص دارویی، ترکیبات معدنی و متابولیت های ثانویه، نحوه کاربرد بر اساس فارماکوپه های روز دنیا، طبایع گیاه از منظر طب سنتی اسلامی ایرانی، عذا های تهیه شده از گیاهان دارویی مختص مناطق آذربایجان و مقایسه نحوه کاربرد در سیستم درمانی “ترکه داوا” به بحث می پردازد.

براساس این گزارش طب سنتی آذربایجان “ترکه داوا” که بخشی از دانش پزشکی مردمی شمال غرب کشور را شامل می شود دارای ابعاد مختلف درمانی با استفاده از گیاهان دارویی، املاح معدنی، اعضاء بدن حیوانات و برخی افراد آشنا با اصول درمان که با اسامی “اوتاچی”، ” چوپچی”، “سینیخ چی” و “تکیه چی” به درمان بیماران می پردازد.

کتاب حاضر که نتیجه پژوهش چندین ساله در باب دانش پزشکی مردمی آذربایجان بوده و به دلیل سبک نگارش خاص و وجود اسامی محلی آذربایجانی پس از چاپ اول و دوم در زمان کوتاهی به عنوان مرجعی برای پژوهشگران و دانشجویان مورد استقبال قرار گرفت.

در حال حاضر این کتاب به عنوان منبع درسی در بسیاری از دانشگاه ها و مراجع علمی مورد استفاده قرار دارد. تیراژ کتاب ۲۰۰۰ بوده و به صورت رنگی و مصور تهیه شده است.

  1. بهروز ایمانخانی

    کتاب مزخرفی است و استناد علمی تحقیقی ندارد و حیف پولی که برای آن پرداخت کردم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.