×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سند طب سنتی و گیاهان دارویی به تصویب نهایی رسید

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از مهر، جلسه ۳۲ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، روز سه‌شنبه ۱۰/۰۲/۹۲ به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دکتر منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در مورد مصوبات این جلسه گفت: در ابتدای این جلسه سند آمایش آموزش عالی کشور که از وزارت علوم به ستاد ارجاع شده و کار کارشناسی آن در ستاد راهبری تکمیل شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این زمینه مقرر شد این سند با اخذ نظر وزارت بهداشت تلفیق و تکمیل شود و مسئولان وزرات آموزش و پرورش نیز نظرات خود را ارائه کنند و در یک کارگروه سند آمایش آموزش عالی کشور تکمیل به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارجاع شود.

تصویب نهایی سند گیاهان دارویی و طب سنتی

وی افزود: در مورد بخش‌های متعدد فعال در حوزه علم و فناوری نیز مقرر شد، این بخش‌ها با هماهنگی و در نظر گرفتن مصوبات نقشه جامع علمی کشور فعالیت کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سند گیاهان دارویی و طب سنتی که چند جلسه متوالی را به خود اختصاص داده بود نیز در این جلسه خوشبختانه به تصویب نهایی رسید.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این سند به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری علاوه بر بخش تعاریف شامل بخش‌های ارزش‌های بنیادین، چشم‌انداز، اهداف، راهبردها و اقدامات ملی هستند.

وی افزود: در حوزه طب سنتی این سند اقدامات عملیاتی و ملی مشخصی در ۴۸ بند برای تحقق اهداف مشخص شده است.

تشکیل ستاد برای راهبری اجرای سند گیاهان دارویی و طب سنتی

کبگانیان گفت: همچنین ستادی برای راهبری و هدایت روند اجرای سند گیاهان دارویی و طب سنتی تشکیل شد.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌عنوان رئیس این ستاد، وزیر بهداشت به عنوان نائب رئیس و وزرای علوم، کار، صنعت، جهاد کشاورزی، معاون پژوهشی وزارت بهداشت، معاون طب سنتی وزارت بهداشت، رئیس جهاد دانشگاهی، رئیس مرکز همکاری‌های علمی ریاست جمهوری، رئیس کمیسیون حوزوی و نماینده ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور اعضای این ستاد هستند.

وی گفت: ۴ متخصص در حوزه مربوطه هم که ۲ نفر آنها توسط وزیر بهداشت معرفی و با حکم رئیس ستاد منصوب می‌شوند، دیگر اعضای ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در ماده ۶ این سند، شرح کامل وظایف این ستاد مشخص شده و پس از ابلاغ رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی بلافاصله تشکیل و این سند مهم اجرایی خواهد شد.

وی گفت: متولی اجرای این سند وزارت بهداشت و سایر نهادها هستند و این ستاد نظارت بر روند اجرا، رصد و پایش را بر عهده خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.