×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

چین

چین پرجمعیت‌ترین کشور دنیا با بیش از ۱٫۳ میلیارد نفر جمعیت ‌است. آب و هوای این کشور بسیار متنوع می‌باشد و از مناطق گرمسیر و بارانی در جنوب تا بسیار سردسیر در شمال را شامل می‌شود. چین بزرگترین تنوع منابع طبیعی را دارد و همچنین حدود ۱۴ درصد از کل جنگل های جهان در این کشور وجود دارد.  بزرگترین جنگل های آن در شمال و استان های چوان و یوننان هستند. 

تقریبا ۱۰۰۰ گونه گیاهی در ترکیبات دارویی چینی استفاده می شوند که بیش از سه چهارم این گیاهان از منابع طبیعی آن کشور جمع آوری می گردند. از سال ۱۹۷۹ تقاضا برای طب سنتی چین حدود ۹ درصد در سال افزایش داشته است. این افزایش تقاضا در داخل و خارج  منجر  به  سوء استفاده از آن  شده است و منابع  طبیعی گیاهان دارویی و معطر را  به سرعت کاهش داده است.

فارماکوپه چین برای اولین بار در سال ۱۹۶۳ منتشر شد و  به لحاظ قانونی الزام آور در نظر گرفته است که این شامل ۹۹۲ گیاه ملی است. الزامات قانونی در چین  برای داروهای گیاهی شامل پایبندی به  اطلاعات موجود  در فارماکوپه ها می باشد که در آن بیش از ۹۰۰۰ داروهای گیاهی ثبت شده اند  و تا پایان سال ۲۰۰۲،‌ ۱۲۴۲ داروی گیاهی در  فهرست ملی به آن اضافه شده است.

محمدتقی عبادی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.