×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برخورد قانونی با بهره برداران غیر مجاز گیاهان دارویی در فارس

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، در استان فارس نزدیک به ۷٫۳ میلیون هکتار مراتع در اقلیمهای مختلف وجود دارد که ظرفیت تولید علوفه این عرصه‌ها بیش از یک ‌میلیون تن است که یک سوم این عرصه‌ها توان تولید گیاهان دارویی و صنعتی را دارند.

حدود یک هزار و ۶۰۰ تا دو هزار نمونه دارویی شناسایی شده است.

در استان فارس بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت گیاه دارویی و صنعتی شامل گونه‌های شاخص استان از جمله آنغوزه، باریجه، وشاء، زیره سیاه و گل نرگس در عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد.

محمدصالح مصطفوی وضعیت گیاهان دارویی در استان فارس را مناسب ارزیابی کرد و گفت: طی چند مدت اخیر با توجه به بارندگیهای خوبی که در استان فارس داشتیم وضعیت پوششهای گیاهی استان به ویژه گیاهان دارویی تغییر کرده و مطلوب شده است.

وی ادامه داد: این بارندگیها در استان فارس منجر به تقویت زیستگاه ها شد و وضعیت گیاهان دارویی که در خطر انقراض بود بهبود پیدا کرد.

رئیس اداره بهره‌برداری منابع طبیعی فارس با بیان اینکه هرگونه برداشت و یا قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی شامل گیاهان دارویی تحت هر عنوان ممنوع است، اظهار داشت: در این راستا از نیروی انتظامی تقاضا شده که در صورت مشاهده برداشت گیاهان دارویی از عرصه های منابع طبیعی یا فروش آنها برای برخورد با متخلفان اقدام کند.

وی در خصوص برداشتهای بی رویه در استان گفت: در حال حاضر برداشت از جاشیر، بن سرخ، بیدهر و… در عرصه های منابع طبیعی استان آغاز شده و در این راستا درصدد هستیم که با این دسته از افراد به صورت جدی برخورد شود.

مصطفوی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از گونه گیاهان دارویی در استان در حال انقراض است از این رو ضروری است در برداشت از گیاهان به توصیه های منابع طبیعی توجه شود./

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.