×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احداث آزمایشگاه تخصصی گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد شهرکرد

باقر حیدریˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این آزمایشگاه تخصصی به منظور مطالعه و تبیین نقش تاثیر داروهای گیاهی بر درمان بیماری های ساخته می شود.

وی افزود: ساختمانی به مساحت ۱۵۰ متر مربع در امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برای این آزمایشگاه در نظر گرفته شده است.

حیدری اضافه کرد:برای تجهیز آزمایشگاه تحقیقات و پژوهش های علوم قرآنی این دانشگاه، اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال نیاز آست که ۵۰ درصد آن را دانشگاه آزاد شهرکرد و ۵۰ درصد دیگر را سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می پردازند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد افزود: بیش از۸۰۰ حدیث از کتاب های فقهی در خصوص اثرات داروهای گیاهی استخراج شده است و نخستین آزمایش تجزیه مولکولی بر روی گیاه دارویی سیاه دانه از سوی هشت عضو هیات علمی و ۴۰ دانشجوی رشته های شیمی و بیوشیمی این دانشگاه مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: نتایج حاصل شده از این آزمایش تا یک ماه آینده مشخص و برای بررسی و ثبت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال می شود. 

حیدری گفت:بررسی بر روی گیاهان دارویی زود بازده و گیاهان موجود در استان چهارمحال و بختیاری در الویت این تحقیقات قرار دارد و پس از تایید و ثبت نتایج یافته ها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، داروی گیاهی مورد نظر به تولید انبوه می رسد. 

حیدری یکی از شاخص ترین بخش های این آزمایش ها را تاثیر و اثبات علمی تاثیر داروهای گیاهی بر درمان برخی از بیماری ها عنوان کرد و افزود: با تولیدات انبوه گیاهان دارویی، بخش عمده ای از مشکلات اشتغال جوانان متخصص جویای کار نیز برطرف می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.