×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، سید حسین صابری امروز در جمع برخی مدیران و نمایندگان سازمان اقتصادی کوثر با مفید خواندن سفر این تیم اقتصادی به استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این استان هیچ ظرفیتی که نداشته باشد سرشار از منابع آب، اراضی منابع ملی مستعد و جنگل های ارزشمندی است که اگر تنها بخشی از این فرصت ها را شکوفا کنیم شاهد تحولات زیادی در وضعیت درآمدزایی و ایجاد اشتغال خواهیم بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که قبل از این چند پیشنهاد تضمینی برای سرمایه گذاری به سازمان اقتصادی کوثر ارائه کرد، ادامه داد: باید کاری کنیم که ترویج، کشت و خرید تضمینی گیاهان دارویی به ویژه در مناطق روستایی و عشایری نهادینه شود و این کار هم جزئی از کارهای روزمره روستائیان و عشایر زحمت کش باشد تا از قبل آن صاحب درآمدهای بسیار خوبی شوند.

وی خرید تضمینی گیاهان دارویی و واگذاری زمین های منابع ملی به مردم را دو راهکار مناسب برای درآمدزایی و اشتغال زایی در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: این استان یکی از ذخیره گاه های زیستی دنیا و محل مناسبی برای رویش بخش عظیمی از گیاهان دارویی است.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ترویج کشت گیاهان دارویی برای روستائیان زحمت بسیار کم، زودبازده و بدون نیاز به سرمایه اولیه است که با کمی برنامه ریزی و همت از سوی مسئولان این کار در این استان بسیار راحت و عملی است.

صابری در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: اگر در کنار این کارها بتوانیم به کمک سازمان اقتصادی کوثر یک کارخانه فرآوری بلوط نیز احداث کنیم، بدون شک با درآمدهایی که برای روستائیان ایجاد می کنیم، حتی یک نفر هم تحت حمایت کمیته امداد نخواهد بود.

وی کسب درآمد از طریق کار را آبرومند و با عزت خواند و تأکید کرد: بدون شک کسی که با توان و بازوی خود از نعمات بی نظیر خداوند از جمله گیاهان دارویی و بلوط درآمد کسب می کند قابل مقایسه با دریافت مستمری از کمیته امداد نیست و روستائیان قطعا” از این اقدامات مسئولان حمایت و استقبال می کنند.

صابری اضافه کرد: ۴۷ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد روستایی است و در بخش های زیادی از این استان شرایط و فضای روستایی حاکم است که این ایده ها تحول عظیمی ایجاد خواهند کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.