×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اطلس گیاهان دارویی استانها تدوین می شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر محمد حسن عصاره اظهار کرد: امروز در تمام دنیا مزیت‌های گیاهان دارویی مشخص و در برخی موارد نیز به تجارت منجر شده است. کشور ما هم در این خصوص پتانسیل‌های فراوانی دارد که لازم است با تجهیز و توسعه آزمایشگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

وی افزود: می‌توان با فرآوری این گیاهان از آنها در تولید دارو، ادویه، طعم دهنده، رنگ دهنده، مواد آرایشی بهداشتی، حشره کش‌ها و … استفاده کرد.

عصاره تصریح کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده که بخشی از این اقدامات شامل مطالعات زیربنایی برای شناسایی گونه‌های گیاهی استان‌های مختلف کشور از دید گیاه شناسی و تاکسونومی بوده است.

به گفته وی، بعد از انجام این مطالعات اطلس گیاهان دارویی برای هر استان تدوین می‌شود که این اطلس در برخی استان ها تهیه شده و در برخی مناطق نیز در دست تهیه است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بر لزوم حمایت از پژوهش‌های منتج به تولید محصول در حوزه گیاهان دارویی تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت خوب استان کرمانشاه از نظر تنوع گونه های گیاهی خصوصا گیاهان دارویی گفت: کرمانشاه از گذشته نیز در زمینه طب سنتی و علوم دارویی تجربی فعالیت‌های قابل توجهی داشته است.

عصاره گفت: استان کرمانشاه نیز مثل سایر استان های کشور مورد حمایت این ستاد قرار خواهد گرفت تا از تمام ظرفیت‌های گیاهان دارویی آن استفاده شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.