×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همدان ظرفیت تولید انواع مختلف گیاهان دارویی را دارا است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا ˈسعید ذاکرˈ روز دوشنبه درهمایش داروشناسی با محوریت داروهای گیاهی دردانشگاه پیام نورهمدان اظهار داشت: با توجه به تحریم ها و افزایش قیمت دارو های شیمیایی استفاده از داروهای گیاهی با توجه به خواص درمانی و زود بازدهی آثار این دارو ها راه حلی موثر برای برون رفت از تحریم های اقتصادی است.

وی بیان داشت:امروز استقبال از تولید و استفاده از گیاهان دارویی به جای داروهای شیمیایی در جهان و ایران رو به افزایش است که افزایش فعالیت عطاری ها در کشور و به تبع آن در همدان موید این ادعاست.

وی افزود: تهیه عرقیات گل های معطر و گیاهان دارویی از دیرباز در همدان مرسوم بوده و با توجه به رویش انواع گیاهان دارویی و تولید انبوه آن در این استان، استقبال عمومی در استفاده از گیاهان دارویی چشمگیر است.

وی همچنین گفت: استان همدان ذخیره گاه ژنتیکی ارزشمندی برای کشت انواع گیاهان دارویی است و باید از این پتاسیل برای تولید گیاهان دارویی استفاده شود.

وی افزود: بافت علمی ایران و وجود انواع مختلف گیاهان با خواص دارویی که درایران رشد می کنند می تواند زمینه را برای گسترش این علم و استفاده اقشارمختلف ایجاد کند.

دبیر کانون هلال احمر همدان گفت: آموزش شناخت گیاهان دارویی وموارد استفاده و کاربرد آن با توجه به اقلیم همدان از اهداف برگزاری این همایش است که هر هفته توسط کانون هلال احمر دانشگاه پیام نور همدان برگزار می شود.

ذاکر تاکید کرد:حمایت مسوولان دانشگاه و هلال احمرهمدان در برگزاری همایش های علمی می تواند موجب پیشرفت و ارتقای سطح علمی دانشجویان و ترویج فرهنگ استفاده از گیاهان داروی در جامعه شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.