×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

کره شمالی

کره شمالی با ۱۲۰۵۶۸ کیلومتر مربع وسعت (نود و سومین کشور جهان) در نیمکره شمالی و در شرق قاره آسیا در کناره غربی دریای ژاپن و شرق خلیج کره و در همسایگی کشورهای کره جنوبی در جنوب، چین در شمال و شمال غربی و روسیه در شمال شرقی واقع شده‌است.

کره شمالی کشوری کوهستانی است که کوه‌ها در تمام نقاط آن کم و بیش پراکنده‌اند و جلگه‌ها بیشتر در کرانه‌های غربی و نیز در برخی نواحی ساحل شرقی واقع شده‌اند و جنگل ها پهنه وسیعی از آن را پوشانده‌اند. آب و هوای آن در نواحی شمالی معتدل و در سایر نواحی گرم و مرطوب است.

آب و هوای قاره ای بهمراه این نکته که شبه جزیره کره از سه طرف به دریا مشرف می شود باعث شده است که جمهوری دموکراتیک خلق کره را در تنوع گونه های گیاهی غنی سازد. حدود ۴۲۰۰ گونه از گیاهان عالی در ۲۳۵ خانواده که شامل ۲۰۰ گونه دارویی و ۶۰ گونه گیاهی معطر می شود در فلور گیاهی این کشور موجود می باشند. در این کشور گیاهان دارویی به صورت خودرو (وحشی) و کشت شده جمع آوری و برداشت می شوند.

جدیدترین نسخه ها از فارماکوپه از جمهوری دموکراتیک خلق کره در سال ۱۹۹۶ منتشر شد و از نظر قانونی الزام آور است. حدود ۱۱۹۵ نوع داروی گیاهی دراین کشور ثبت شده است. سیستم نظارت بر واکنش ها و تاثیرات نامطلوب داروهای گیاهی از سال ۱۹۴۷ در این کشور راه اندازی شده است.

گزارش شده است که در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از داروهایی که برای طب سنتی در این کشور استفاده می شوند از گیاهان پرورش یافته در اطراف منازل تولید می گردند.

 

محمدتقی عبادی

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.