×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از مهر، حمزه جان مشهدی قبل از ظهر یکشنبه در جلسه شورای دبیرخانه دائمی ستاد برگزاری سلسله همایش های ملی طب کل نگر ایران در مشهد گفت: پژوهشکده توسعه پایدار روستایی ایران، شرکت توسعه اهداف هزاره جمهوری اسلامی ایران و انجمن طب سنتی استان خراسان و اتحادیه گیاهان دارویی مشهد و بنیاد بین المللی دیابت از شاخص ترین همیاران و مشارکان ششمین همایش ملی طب کل نگر در ۲۰اردیبهشت ماه  در مشهد هستند.

وی ادامه داد: این همایش با مشارکت علمی موسسه تحقیقات حجامت ایران موسسه تحقیقات طب سوزنی ایران- انجمن طب سنتی استان خراسان رضوی و شرکت دانش بنیان سورن تک توس برگزار خواهد شد که هرلحظه مراکز مختلف آموزشی و تحقیقاتی اعلام آمادگی کرده اند که در کمیته راهبردی در حال برسی است.

وی با بیان اینکه این ستاد تا امروز در کارنامه خود  چهار همایش در سطح ملی و یک همایش را در سطح بین المللی با مشارکت دانشگاه طب سنتی کشور ارمنستان  و نخستین و بینار پزشکی کشور را دارد افزود: اینها همه تلاش ۵معاونت و ۴۳کارگروه علمی و اجرایی ستاد بوده است.

جان مشهدی افزود: همایش های ملی طب کل نگر که در سال گذشته با مشارکت ۵۳سازمان و موسسه و مرکز علمی و تحقیقاتی و نظارتی برگزار شد گام موثری در زمینه سازی طب اسلامی داشته است.

وی بیان کرد: سال جاری توسط مقام ولایت حضرت امام خامنه ای  (ع)بنام سال حماسه اقتصادی نام گذاری شده است و ما وظیفه داریم در این راستا و کاهش هزینه های درمانی مردم گام برداریم.

عضو شورای عالی فناوری اطلاعات طب سنتی ایران ادامه داد: بیش از ۷میلیون ایرانیان بیماری دیابت دارند و در جهان بیش از ۳۴۶میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند و درهر۸ثانیه در جهان یک نفر بخاطر دیابت جان خود را از دست می دهد.

وی همچنین با اشاره به آنکه بیش از ۲۲هزار دیابتی فقط در مشهد شناسایی شده است افزود: متاسفانه بجزء درد جسمی بیماران باید هزینه های سنگینی را هم برای درمان خود تامین کنند.

وی بیان کرد: ۱۰ میلیارد دلار هزینه دیابت در ایران است که می توان این هزینه را با جایگزین کردن روش های درمانی طب کل نگر به ۵۰درصد کاهش رساند.

جان مشهدی افزود: همچنین قریب به ۱۲میلیون ایرانی فشار خون دارند و همین طور ۵میلیاردنفر در دنیا مبتلا به فشارخون هستند.

وی بیان داشت: در همین راستا اعضای ۳۵نفره تیم علمی ستاد محورهای علمی این همایش را درمان فشارخون و دیابت در طب کل نگر انتخاب کرده اند.

وی گفت: در ششمین همایش طب کل نگر درمان بیماری دیابت و فشار خون در طب اسلامی-طب سنتی ایرانی-طب سوزنی و طب هومیوپات مورد بحث و برسی قرار می گیرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.