×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح تدوین استاندارد مشاغل گیاهان دارویی و داروهای گیاهی تصویب شد

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعلام کرد: تهیه و تدوین استاندارد مشاغل گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و طب ایرانی و انرژی های تجدید پذیر در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

در راستای تحقق تفاهم نامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان انرژی های نو(سانا) و ستاد گیاهان دارویی، داروهای گیاهی  و طب ایرانی دو طرح پیشنهادی برای تهیه و تدوین مشاغل گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و طب ایرانی و انرژی های تجدید پذیر از سوی دفتر امور مهارت های پیشرفته سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تهیه و به ستادهای” توسعه فناوری انرژی های نو” و ” توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی” معاونت علم و فناوری ارائه شده بود که به تصویب رسید.

طرح های پیشنهادی ابتدا در کارگروه ملی انرژهای تجدید پذیر و گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و طب ایرانی طرح شد و مدیر کل امور مهارت های پیشرفته و اعضای شورای سیاست گذاری به دفاع از طرح ها پرداخته و به سئوالات اعضا پاسخ دادند. پس از تصوب دو طرح پیشنهادی در ستادها، طرح ها در معاونت علم و فناوری نیز مطرح و به تصویب رسید.

بنا بر این گزارش، پس از آن نیز برای تهیه و تدوین استاندارد مشاغل گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و طب ایرانی و انرژی های تجدید پذیر مبلغ ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اختصاص داده شد.

با توجه به اهمیت فناورهای راهبردی و اولویت دار کشور، سازمان فنی و حرفه ای کشور با همکاری و مشارکت ستادها و دستگاه های اجرایی مرتبط اقدام به برنامه ریزی برای تدوین مشاغل واستانداردهای مربوطه در حوزه این فناوری ها کرده است که می تواند گامی موثر در ایجاد فرصت های شغلی و توانمندی های نیروی انسانی و فناوری کشور باشد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.