×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امسال صورت می‌گیرد: کشت ۲ هزار هکتار گیاهان دارویی در فارس

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، حسین صادق عابدین چهارشنبه‌شب در کار گروه توسعه کشاورزی استان فارس اظهار داشت: گیاهان دارویی در دنیا بحث جدی است و روز به روز روند جایگزینی آنها با داروهای شیمیایی افزایش می‌یابد.

وی افزود: بنابر تفاهم‌نامه منعقد شده با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مبنی یک‌هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای ایجاد کارخانه جامع فرآوری گیاهان دارویی در استان فارس، وزیر کشاورزی قول مساعد داده‌ است که در اردیبهشت ماه سال جاری اجرایی شود.

صادق عابدین بیان کرد: در حال حاضر کارخانه‌هایی که در فارس در این زمینه فعالیت می‌کنند باید گیاهان دارویی را از داخل این استان سفارش دهند تا با این اقدام حتی در صورت تاخیر در اجرایی شدن کارخانه ستاد فرمان حضرت امام (ره) رسیدن به ۲ هزار هکتار کشت گیاهان دارویی آغاز شود.

وی ادامه داد: کشاورزانی که آماده کشت هستند شناسایی و طرح آنها به بانک معرفی شود تا با شروع کار و انجام پروسه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز تکلیف عملیاتی شدن کارخانه را مشخص کند.

نماینده دولت در فارس در ادامه بیان کرد: در این زمینه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با قاطعیت از طرح حمایت می‌کند و با همت رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس آوردن دو یا سه سرمایه‌گذار جدید به طرح نیز دور از انتظار نیست.

وی خطاب به مسئولان جهاد کشاورزی فارس ابراز داشت: احداث کارخانه جامع گیاهان دارویی را نهایی کنید و طرح را در بانک به تصویب برسانید تا پس از جانمایی زمین و همزمان با آغاز عملیات احداث هدفگذاری ۲ هزار هکتار کشت گیاهان دارویی در سال جاری نیز محقق شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.