×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اختصاص ۱۵ هکتار زمین برای پژوهشگاه گیاهان دارویی مازندران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، پیش از ظهر امروز جلسه واگذاری  ۲۰ هکتار زمین برای راه‌اندازی پژوهشگاه گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی با حضور فاضل لاریجانی رئیس دانشگاه، اسماعیل منصوری لاریجانی از اساتید  رینه لاریجان، رضایی رئیس انجمن گیاهان دارویی ایران، اعضای شورای شهر، شهردار و جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه و نماینده مجمع خیران شهرستان آمل در سالن اجتماعات شهرداری رینه برگزار شد.

فاضل لاریجانی ایام فاطمیه را به حاضران در جلسه تسلیت گفت و بیان داشت: حضرت زهرا(س) شخصیت والا و مقدسی بودند که به تعبیر برخی از بزرگان و علمای اسلام یکی از مضامین لیله القدر هستند، از روح طیبه آن حضرت استعانت می‌جوییم این اقدام ارزشمند قدمی خیر برای همه خصوصا برای مردم این منطقه باشد.

لاریجانی با اشاره به اقدام خیرخواهانه شورا و شهرداری در واگذاری این دو قطعه زمین، از پیگیری  منصوری لاریجانی تجلیل کرد و گفت: ایشان از مفاخر این منطقه‌اند که پیگیری‌شان در نهایت منجر به این اقدام خیر شد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ایجاد یک پایگاه علمی و پژوهشی از هر لحاظ که نگاه کنیم اقدامی بسیار خردمندانه است، هم به تعبیر حدیث نبوی که علم طریق نیل به جنت و بهشت است و هم اینکه می‌تواند تاثیر مستقیمی در آبادانی و پیشرفت این منطقه داشته باشد.

وی با اشاره به نظر هابرماس تاکید کرد: نهادهای آموزشی زیر بنای اصلی تمدن‌ها هستند و راه‌اندازی این پژوهشکده در شکوفایی و بالندگی بیشتر منطقه تاثیرگذار باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی خاطرنشان کرد: تقارن این اتفاق با چهاردهمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی را به فال نیک می‌گیریم و آن‌ را را از الطاف الهی محسوب می‌کنیم.

وی با اشاره به طرح رضایی رئیس انجمن گیاهان دارویی برای راه‌اندازی این پژوهشگاه تصریح کرد: اینجا الگویی خواهد شد که نشان دهیم چرخه ایده تا محصول چگونه تحقق می‌یابد، این پژوهشگاه هم جنبه‌های علمی و تحقیقاتی را دنبال خواهد کرد و هم جنبه‌های درآمد و اشتغالزایی را در نظر خواهد داشت.

لاریجانی گفت: شورایی برای این پژوهشگاه تدارک خواهیم داد تا بتواند این مرکز را طراحی کند و آنگونه پیش رود که منشا خدماتی باشد.

وی ادامه داد: در کنار پژوهشگاه موضوع بررسی راه‌اندازی یک موسسه علمی و آموزشی تابستانه هم مورد توجه قرار خواهیم داد تا  باعث رغبت بسیاری از اساتید برای حضور در این پژوهشگاه شود.

اسماعیل منصوری لاریجانی هم به نمایندگی از شورای شهر و شهرداری بیان داشت: یکی از جلسات بسیار مهم که به نظر من می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ رینه محسوب شود امروز شکل گرفته است.

این یادگار دفاع مقدس بیان داشت: مردم رینه لاریجان با تقدیم ۴۲ شهید ثابت کردند که علاوه بر تعهد بی‌بدیل به دین مبین اسلام پیوند ناگسستنی با انقلاب اسلامی دارند.

وی با اشاره به شخصیت علمی و فقهی مرحوم آیت میرزا هاشم آملی(ره) بیان داشت: حضرت آیت‌الله آملی شجره طیبه‌ای بودند که برکات فراوانی از ایشان نصیب انقلاب ما شده است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: جلسه امروز مربوط به واگذاری زمین برای راه‌اندازی و تاسیس پژوهشگاه گیاهان دارویی است که نخستین رهاورد راه‌اندازی این مرکز برای مردم منطقه خصوصا لاریجان پر خیر و برکت خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.